Toon posts:

Compaq armada 1700 - hard disk interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb van mijn vader zijn werk, twee laptops gekregen die allebei perfect werken, maar beide geen harde schijf hebben. Beide laptops hadden een defecte harde schijf en de it-dienst heeft de harde schijven weggegooid. Blijkbaar hadden ze iets minder verstand van laptops en hebben ze de case waarin de harde schijven zitten mee weggegooid. Ik heb al gezocht en gezocht op het internet, maar zo'n case is blijkbaar niet te vinden.

Nu is dus mijn probleem, hoe kan ik van een normale 2,5" ide interface een aansluiting maken naar die speciale compaq connector? Weet er iemand of er hier een beschrijving of uitleg voor te vinden is, of een pin-layout voor een 2,5" ide of die compaq connector??

Alle hulp of idee¨en welkom.

Greetz

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

is een standaard 2.5" disk.
houd er wel rekening mee dat oudere computers en laptops soms niet zo blij zijn met disks boven de 8GB.
die worden niet altijd goed herkend, en dan moet je aan de slag met Dynamic Drive Overlay software.
bijvoorbeeld Ontrack. (google it)

edit: oh, ik lees niet goed...
maargoed, volgens mij zat er geen apparte connector tussen.
de bracket die er omheen zit is alleen om de HDD op zijn plek te houden.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 15-01-2006 12:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ditzelfde heb ik ook gehad met een Fujitsu-Siemens laptop van een bedrijf, waarbij men ook de HDD-cage had weggegooid. Hier zat wel degelijk een andere connector op, alleen de connector in de bracket was normaal IDE. Nooit een oplossing voor gevonden though.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nokko schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:59:
Ditzelfde heb ik ook gehad met een Fujitsu-Siemens laptop van een bedrijf, waarbij men ook de HDD-cage had weggegooid. Hier zat wel degelijk een andere connector op, alleen de connector in de bracket was normaal IDE. Nooit een oplossing voor gevonden though.
die van een armada1700 heeft geen apparte connectie afaik.
heb er zelf een tijd geleden uit elkaar gesloopt :P
in de Dell Latitude C610 van een vriend van me zit wel weer een verloopje bijv, en in mijn eigen Toshiba Satelite Pro 4600 weer niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Woow :*)

wou even een foto trekken van de verschillende connectors, kom ik ineens tot de vaststelling dat er in 1 van de 2 laptops toch nog een bracket in zit. ( :? Dacht dat ik ze allebei had gecontroleerd)

Hier dus de foto van hoe het er allemaal uitziet. Die case schuift in de kleinere connector.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/ice_jellow/caseklein.jpg

En nu dat ik een bracket heb, kan ik deze ff doormeten en ken ik ook ineens de pin-layout veronderstel ik, niet ? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 15:07 ]