[XP] NetBT Error (ID4307/4311)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Topicstarter
Gisteren WinXP Pro NL opnieuw geïnstalleerd en later die dag problemen met mijn netwerkverbinding.
Ik kan dus niet op internet of andere pc's in het huis bereiken. In de logboeken staat telkens een NetBT fout, namelijk 4307 en 4311.
4307: Initialisatie is mislukt omdat het transport heeft geweigerd beginadressen te openen.
4311: Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt.

Wat heb ik al gedaan?
-Netwerkkaart verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
-Met Winsockfix de netwerkinstellingen gereset en opnieuw ingesteld
-TCP/IP Stack resetten dmv het commando: netsh int ip reset resetlog.txt
-ergens in het register 2 waarden op 1 gezet volgens een MS artikel dat bij fout 4311 hoorde(heb ik nu niet bij de hand)
-via eventid.com de fouten opgezocht en oplossingen nagelopen.
-netbios via tcpip staat ook telkens op uitgeschakeld als ik kijk via ipconfig /all
bij mijn netwerkinstellingen het wel degelijk ingeschakeld.
-de netbios service handmatig aangezet met het volgende commando: sc config netbt start= auto

Ik weet dus niet zeker waar de fout zit. Ergens in het OS of bij de netwerkinstellingen. Vandaar dat ik maar in WOS post.

Mocht iemand nog een suggestie hebben dan hoor ik het graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 15-01-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb windows net opnieuw geïnstalleerd en het gebeurt gewoon wéér!!!!
Is er echt niemand die wat met deze fouten aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de link. Het lijkt er inderdaad op dat dit mijn probleem is.
Mijn windows is nu helemaal up-to-date maar de error 4311 is er nog steeds. Er wordt dan aangeraden op contact op te nemen om zo de niet-publieke hotfix te ontvangen.
Da's wel apart maarja morgen maar eens bellen met MS. Ik ben wel benieuwd of ze hem dan mailen ofzo.
Ondertussen kan ik wel langer dan een minuut op internet blijven. Ik heb daarvoor alle networking services via computerbeheer op automatisch gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
heb je geen firewall dan :? (of een nat router)

je gaat me niet vertellen dat je je internetverbinding rechtstreeks op je pc laat binnenkomen zonder dat je de XP firewall even goed hebt ingesteld :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De windows firewall staat helemaal niet aan.
Het internet komt binnen via de wanadoo livebox en wordt daarna via een switch over de computers in het netwerk verdeelt. Ik kan de andere computers op het netwerk niet bereiken, ik krijg dan de melding:
U heeft niet de juiste machtiging...

De nat-router in de livebox staat goed geconfigureerd, voorheen nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Mijn windows is nu helemaal up-to-date maar de error 4311 is er nog steeds. Er wordt dan aangeraden op contact op te nemen om zo de niet-publieke hotfix te ontvangen.
Nou, da's niet helemaal waar :) De niet publieke hotfix zit al in service pack 2 dus met SP2 zou je probleem opgelost moeten zijn en zou je de hotfix niet nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is idd niet zo mooi. Daar gaat m'n oplossing. Maar ik blijf gewoon verder zoeken natuurlijk :P

Internet doet het nu wel, maar zoals gezegd kan ik andere pc's op het netwerk niet bereiken.
Als ik bij status van LAN verbinding voor verbinding herstellen kies krijg ik nu de foutmelding:
Kan ARP-cache niet wissen.

Nu heb ik in de cmd prompt het volgende commando gegeven:
netsh interface ip delete arpcache

Ik krijg dan OK dus het lijkt me dat het is gelukt. Dan begrijp ik niet waarom ik dan die foutmelding krijg.
Wellicht dat jullie wat aan deze informatie hebben. Betekent dit mss dat ik ergens nog iets in- of uit moet schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar draai je nou wel of niet SP2?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja sp2 zat al in mij installatie cd geslipsteamed. En verder is windows up-to-date gebracht via windowsupdate.
Overigens heb ik sinds gisteravond totaal geen netwerkverbinding meer. Dus ook geen internet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een oplossing die ik soms ook wel eens tegenkom is het tcp/ip protocol verwijderen en opnieuw installeren.
Maar via netwerkverbindingen kan dit niet. Weet iemand hoe dit wel moet onder WinXP?
Ik kan trouwens mijn router wel gewoon pingen en andere computers op het netwerk ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 16-01-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan met 'netsh int ip reset resetlog.txt' danwel 'netsh winsock reset' je TCP/IP stack proberen te laten reinitialiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb beide geprobeert. En na het opnieuw opstarten had ik zowaar 2 minuten internet. Daarna kwamen de fouten weer terug. Helaas dus geen definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als dat resetten van je winsock helpt is het vermoedelijk danwel incompatible software (firewall, netlimiting e.d.) of iets van een stuk spyware oid. Heb je dit allemaal uitgesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130044

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij was even als temp work around het power cyclen van de switch een tijdelijke oplossing.
Afgelopen zondag mijn server opnieuw opgezet en heb het nog niet terug gezien *afklopt*.

Haal de stroom eens van je switch zodra je weer geen verbinding hebt en kijk na het aansluiten of het weer werkt, daar ben ik wel benieuwd naar. (het is overigens geen juiste oplossing, dat snap ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het lijkt erop dat het eindelijk opgelost is. Bij mijn eerste installatie op zaterdag ben ik overgestapt op een raid0 array. Daarvoor had ik geen problemen, maar ik wilde het een keer proberen.
De laatste keer dat ik opnieuw geïnstalleerd heb vandaag heb ik het array maar opgedoekt.
En wat blijkt? Al een paar uur geen enkel probleem. 8)7

Ik snap er echt helemaal niets van wat er dan met elkaar in conflict was. Wellicht de raid driver met de netwerk driver ofzo. Maar beide zijn van nvidia ,da's tochwel raar.

Voor mij dus geen raid meer en hopen dat ik dit nooit meer krijg!
Pagina: 1