Gisteren WinXP Pro NL opnieuw geïnstalleerd en later die dag problemen met mijn netwerkverbinding.
Ik kan dus niet op internet of andere pc's in het huis bereiken. In de logboeken staat telkens een NetBT fout, namelijk 4307 en 4311.
4307: Initialisatie is mislukt omdat het transport heeft geweigerd beginadressen te openen.
4311: Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt.
Wat heb ik al gedaan?
-Netwerkkaart verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
-Met Winsockfix de netwerkinstellingen gereset en opnieuw ingesteld
-TCP/IP Stack resetten dmv het commando: netsh int ip reset resetlog.txt
-ergens in het register 2 waarden op 1 gezet volgens een MS artikel dat bij fout 4311 hoorde(heb ik nu niet bij de hand)
-via eventid.com de fouten opgezocht en oplossingen nagelopen.
-netbios via tcpip staat ook telkens op uitgeschakeld als ik kijk via ipconfig /all
bij mijn netwerkinstellingen het wel degelijk ingeschakeld.
-de netbios service handmatig aangezet met het volgende commando: sc config netbt start= auto
Ik weet dus niet zeker waar de fout zit. Ergens in het OS of bij de netwerkinstellingen. Vandaar dat ik maar in WOS post.
Mocht iemand nog een suggestie hebben dan hoor ik het graag!
Ik kan dus niet op internet of andere pc's in het huis bereiken. In de logboeken staat telkens een NetBT fout, namelijk 4307 en 4311.
4307: Initialisatie is mislukt omdat het transport heeft geweigerd beginadressen te openen.
4311: Initialisatie is mislukt omdat het stuurprogramma niet kan worden gemaakt.
Wat heb ik al gedaan?
-Netwerkkaart verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
-Met Winsockfix de netwerkinstellingen gereset en opnieuw ingesteld
-TCP/IP Stack resetten dmv het commando: netsh int ip reset resetlog.txt
-ergens in het register 2 waarden op 1 gezet volgens een MS artikel dat bij fout 4311 hoorde(heb ik nu niet bij de hand)
-via eventid.com de fouten opgezocht en oplossingen nagelopen.
-netbios via tcpip staat ook telkens op uitgeschakeld als ik kijk via ipconfig /all
bij mijn netwerkinstellingen het wel degelijk ingeschakeld.
-de netbios service handmatig aangezet met het volgende commando: sc config netbt start= auto
Ik weet dus niet zeker waar de fout zit. Ergens in het OS of bij de netwerkinstellingen. Vandaar dat ik maar in WOS post.
Mocht iemand nog een suggestie hebben dan hoor ik het graag!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 15-01-2006 12:51 ]