Het afsluiten van abonnementen op iemands anders naam, is strafbaar. Dat valt in de wet onder 'belaging'. Gezien het feit dat je zegt dat er ruzie is, zullen er meer feiten zijn. (bedreiging? opbellen?). Aangifte van doen dus.
Wat betreft de factuur van de KPN, niet bellen, maar een simpel briefje aangetekend versturen.
Iets als:
Aangaande de door u verzonden factuur, verzoek ik u mij de overeenkomst te doen toekomen waarop deze factuur gebaseerd is.
KPN mag namelijk tegoedertrouw veronderstellen dat je een abonnement hebt, omdat je het eerste schrijven (wellicht de bevestiging) gewoon -per ongeluk zeg je- hebt weggegooid.
Volgens mij is dat niet waar. Dit is een soort opt-out tactiek. Ik stuur jou een brief met daarin een dienst die jij van mij gaat afnemen tenzij je reageert dat je dat niet wil. Als jij dan die brief niet leest, zou ik volgens jouw redenatie de dienst mogen gaan leveren en factureren. Volgens mij is daar geen juridische grond voor.
De brief maakt gewoon onderdeel van de procedure uit bij KPN. Het idee erachter is om zoveel mogelijk misbruik uit te sluiten. Niet om e.e.a. juridisch dicht te timmeren.
Het verweer op jouw redenatie bij de rechter is heel simpel:
Edelachtbare, ik had op dat moment geen enkele overeenkomst met de KPN. Betreffende brief kon dus vanuit mijn optiek louter reclamemateriaal zijn teneinde mij te overtuigen wel een abonnement te nemen. Dus heb ik 'm ongelezen weggegooid.
Ik sta ingeschreven bij de KVK. Gevolg hiervan is dat je platgespammed wordt door allerlei bedrijven die jou diensten willen aanbieden. Als ik een brief krijg van een bedrijf wat ik niet ken, knikker ik 'm ongelezen weg. Zo gaan er hier per maand ca. 10~20 brieven ongelezen de ton in. Dat zal ergens anders niet anders zijn denk ik.
[
Voor 64% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2006 15:29
]