Toon posts:

Onterechte nota KPN?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is er gebeurd: iemand in mijn familie met wie ik ruzie heb,heeft via het net een tel.abbo aangevraagd op mijn naam.
Nu heb ik wel iets van KPN in de brievenbus gekregen maar dacht dat dit reclame was en heb het weggegooid.
Plots krijg ik een rekening van KPN in de bus of ik even 64 euro wil betalen zijnde entreegeld +opzegtermijn.
Kan dit zomaar?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hebben ze een getekend contract van jou dan? Nee? Klantenservice even bellen en de situatie uitleggen.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee (tenminste, als jij geen handtekening hebt gezet).

[ Voor 90% gewijzigd door Palomar op 15-01-2006 11:12 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft KPN een contract met jouw handtekening er op, die jij ook daadwerkelijk getekend hebt? Nee, dan hoef jij niets te betalen. Jij of KPN kunnen jouw familie lid zelfs aan gaan klachen door valsheid in geschrift(en). Ik denk dat hij/zij het dan wel laat om iets dergelijks ooit weer te doen.

Ik denk dat jouw familie lid er verstandig aan doet de rekening te betalen.
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:16:
Ze hebben geen getekend contract en wat de klantenservice betreft die heb ik gelijk gebeld.
Kreeg een bot iemand aan de lijn die zei dat hier geen discussie over mogelijk was en dat ik gewoon moest betalen.
Dat is onzin, aangezien KPN geen contract met jou heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 15-01-2006 11:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben geen getekend contract en wat de klantenservice betreft die heb ik gelijk gebeld.
Kreeg een bot iemand aan de lijn die zei dat hier geen discussie over mogelijk was en dat ik gewoon moest betalen.
Nog vergeten ze hebben ook mijn bankrek.nr en zouden het autom. afschrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 11:24 ]

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
deze week ook een abo genomen bij KPN, moest tekenen en er werd een digi foto gemaakt van ID en bankpas. anders geen abo dus dat moet er ook zijn van jouw fijne familie anders kunnen ze toch geen abo afsluiten.
Misschien is er op die manier iets terug te vinden

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ze het afschrijven van je rekening kan je het uiteraard terug laten boeken. Dit kan je vooraf ook doen, door aan de bank op te geven dat KPN geen geld mag afschrijven (ABN tenminste).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga maandag nog maar even de klantenservice bellen en kijken of ik een redelijk persoon aan de lijn kan krijgen.
In ieder geval bedankt voor de goede raad.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:16:
Nog vergeten ze hebben ook mijn bankrek.nr en zouden het autom. afschrijven.
Een bot iemand bij de helpdesk van KPN? Dat is mij nog nooit overkomen, ze zijn daar altijd vriendelijk. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 07:08
"Een bot iemand bij de helpdesk van KPN? Dat is mij nog nooit overkomen, ze zijn daar altijd vriendelijk"

Ik ken ze ook alleen maar vriendelijk waarschijnlijk had die zijn dag niet... :P

Als ze afschrijven kun je altijd terug laten storrten. Heb dit met Wanadoo eens gehad. Ze bleven maar afschrijven en wij bellen en terug laten storten en hun zouden het goed zetten enzo.. Hefet slechts 8 maanden geduurd.. (8x hebben ze geprobeerd af te schrijven :( ).

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
dus die persoon heeft met jouw ID en bankpas ergens een abonnement afgesloten?
Allereerst geldt voor jou dan dat je beter op je portemonnee moet letten.

Ik zou maandag meteen naar de politie stappen. Die gozer heeft een strafbaar feit gepleegd. Zorg dat je een beetje serieus overkomt en leg de situatie uit. Schrijf desnoods op wat jullie relatie was de laatste paar maanden oid. Met een beetje geluk kennen ze de kop van die vriend van je nog bij die belzaak. Of ze hebben camera's hangen. Ook meteen een kopie contract opvragen bij KPN en melden dat je het abonnement per direct wilt blokkeren ivm verdenking van valsheid in geschrifte.

Aan de andere kant ben ik ook geneigd om te zeggen dat je uit je nek kletst. De hele situatie komt een beetje vreemd over, voor hetzelfde geld probeer je onder je abo uit te komen oid.

[ Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 15-01-2006 12:08 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-02 13:26
offtopic:
Ik heb de ervaring dat wat je precies moet doen/tonen om een abbo af te sluiten, sterk afhangt van waar je precies woont. En dat geldt overigens niet alleen voor de KPN...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:34:
Ok, ga maandag nog maar even de klantenservice bellen en kijken of ik een redelijk persoon aan de lijn kan krijgen.
In ieder geval bedankt voor de goede raad.
je moet in ieder geval je familielid aansprakelijk stellen. Overigens, als dat familielid in bezit is van een kopie van je id-kaart (stiekum gemaakt) en de handtekening redelijk heeft nagemaakt heb je wel een probleem. KPN mag namelijk tegoedertrouw veronderstellen dat je een abonnement hebt, omdat je het eerste schrijven (wellicht de bevestiging) gewoon -per ongeluk zeg je- hebt weggegooid. Je hebt dan dus geen probleem met KPN (iedereen kan wel zeggen dat hij door een ander is gemeld, als die ander een kopie id heeft van jou) maar met jou familie (leuke familie trouwens).

Verwijderd

Het afsluiten van abonnementen op iemands anders naam, is strafbaar. Dat valt in de wet onder 'belaging'. Gezien het feit dat je zegt dat er ruzie is, zullen er meer feiten zijn. (bedreiging? opbellen?). Aangifte van doen dus.

Wat betreft de factuur van de KPN, niet bellen, maar een simpel briefje aangetekend versturen.

Iets als:
Aangaande de door u verzonden factuur, verzoek ik u mij de overeenkomst te doen toekomen waarop deze factuur gebaseerd is.
KPN mag namelijk tegoedertrouw veronderstellen dat je een abonnement hebt, omdat je het eerste schrijven (wellicht de bevestiging) gewoon -per ongeluk zeg je- hebt weggegooid.
Volgens mij is dat niet waar. Dit is een soort opt-out tactiek. Ik stuur jou een brief met daarin een dienst die jij van mij gaat afnemen tenzij je reageert dat je dat niet wil. Als jij dan die brief niet leest, zou ik volgens jouw redenatie de dienst mogen gaan leveren en factureren. Volgens mij is daar geen juridische grond voor.

De brief maakt gewoon onderdeel van de procedure uit bij KPN. Het idee erachter is om zoveel mogelijk misbruik uit te sluiten. Niet om e.e.a. juridisch dicht te timmeren.

Het verweer op jouw redenatie bij de rechter is heel simpel:
Edelachtbare, ik had op dat moment geen enkele overeenkomst met de KPN. Betreffende brief kon dus vanuit mijn optiek louter reclamemateriaal zijn teneinde mij te overtuigen wel een abonnement te nemen. Dus heb ik 'm ongelezen weggegooid.
Ik sta ingeschreven bij de KVK. Gevolg hiervan is dat je platgespammed wordt door allerlei bedrijven die jou diensten willen aanbieden. Als ik een brief krijg van een bedrijf wat ik niet ken, knikker ik 'm ongelezen weg. Zo gaan er hier per maand ca. 10~20 brieven ongelezen de ton in. Dat zal ergens anders niet anders zijn denk ik.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 15:29 ]

Pagina: 1