SVHS, audio en Coax in één kabel of buis?

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Na op zoek te zijn geweest naar goede draadloze oplossingen, ben ik toch niet tevreden over de mogelijkheden en de kwaliteit bij een prijs van maximaal 100 euro. De bedoeling is om de tv-out van mijn 9800pro, samen met de stereo uitgang van mijn geluidskaart (tweekanaals is voldoende, maar 5.1 mag ook :) ) te verbinden met TV en hifi-receiver.

Het handigst is voor mij om de TV-out en de audio via dezelfde leiding als de CAI coax te trekken (de pc staat vlak bij de meterkast). Daar heb ik wat vragen over:
  1. Is 10 meter overbrugbaar voor een TV-out via tweeaderige kabel (composiet)? Of krijg ik teveel ruis/storing?
  2. Is er een kabel die TV-out en audio in één mantel combineert? Is dat gewoon 3x2-aderig in één kabel? Moet die nog speciaal geïsoleerd zijn (zie ook 1 en 3)?
  3. Kan ik die straffeloos naast de coax kabel door dezelfde leiding trekken? Of gaan ze elkaar storen?

[ Voor 2% gewijzigd door Dielie op 15-01-2006 11:31 . Reden: Woordkeuze ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heb jij je definities wel helemaal op orde? Je hebt het in je topictitel over SVHS (al ga ik ervan uit dat je hiermee S-Video bedoelt; het eerste is een bepaald type media, het laatste is een verbinding) en in je bericht praat je over twee draadjes en tulpstekkers, wat composiet zou impliceren.

Enfin, 10 meter is voor composiet nog wel te doen, maar als je de boel via S-Video kunt aansluiten, zou ik dat vooral niet laten. Dan zijn er overigens wel vier draden nodig; twee signaal en twee afscherming, samen in een 4-polige mini DIN-stekker.
Kan gewoon naast je coax-kabel in de buis. :)

En ja, er zijn combinatiekabels verkrijgbaar die A en V netjes naast elkaar laten lopen; een SCART-kabel is daar het bekendste voorbeeld van.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Yups, je hebt gelijk: composiet en S-Video :)

Dan nog zien of die S-Video dun genoeg blijft om samen met die Coax en LR-audio door een buis te willen. Vandaar dat ik even uitging van tweeaderig composiet. Het trekken van kabels is niet mijn favoriete bezigheid, zeker niet als ze wat weerstand bieden...