Toon posts:

Laptop geeft rare tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laptop geeft bij het invoeren van enkele tekens (dus niet bij alle) een extra letter of teken weer.. Dus als ik bijvoorbeeld "ipconfig /all" intik.... dan krijg ik "ipconfig- /all".... te zien of als ik bijvoorbeeld een zin intik "Hallo ik ben 24" krijg ik "Hallo ik ben 24g" te zien dus bij sommige tekens krijg ik er één teken gratis bij zonder daarvoor iets te doen. Dit is best wel irritant ik krijg dit onder DOS en het installeren van windows een mailtje opsturen een adres invoeren in de explorer je kan het zo gek niet bedenken.

De laptop is van een vriend die had er opeens zomaar last van en ik heb me echt suf gezocht naar update van de bios en dergelijke maja het betreft zo'n gare Paradigit Voyager laptop die hebben nog amper fatsoenlijke drivers voor da ding dus ik hoop dat iemand wél raad mee weet. En ook de bios blijkt ook van één of ander gaar merk te zijn weet alleen ff niet meer welk merk maar ook bij driverguide klagen mensen over de bios maker die helmaal geen updates en noch support levert...

ik hoop snel meer tips van jullie te horen alvast bedankt

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Mogelijk is het toetsenbord erg vervuild?
Even loshalen en schoonmaken zou ik zeggen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ook problemen met een extern toetsenbord (USB of PS/2)?
Probeer dan USB Legacy support uit te zetten in je BIOS en dan een toetsenbord op USB aansluiten. Alleen met stuurprogramma's werkt je toetsenbord dan. Misschien kan je zo het probleem omzeilen en de oorzaak vaststellen in het BIOS (correct me if I'm wrong).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 00:02

CHeff

Allemaal gekkigheid

Je zou er tijdelijk een toetsenbord aan kunnen hangen en kijken hoe deze reageert.
Als het probleem nog steeds voorkomt ligt het in ieder geval niet aan het toetsenbord ;)

Edit: Te laat ;(
^ Wat hierboven dus gezegd wordt ^

[ Voor 15% gewijzigd door CHeff op 15-01-2006 10:59 ]