[XP] Windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb sinds vrijdag m'n nieuwe pc in elkaar zitten. Windows XP geinstalleerd (een geslipstreamde cd) en toen ging alles goed. Nou ja, behalve dat hij bij elke boot D:\ ging controleren met CHKDSK, zonder dat er fouten werden gevonden. Goed, dit later opgelost. Nu had hij ineens geen zin meer om te booten. Ik heb gewoon kunnen gamen en internetten zonder problemen. Maar hij blijft nu gewoon hangen bij het Windows logo met het balkje er onder.

Ik heb al geprobeerd XP opnieuw te installeren (met de geslipstreamde en een gewone XP (zonder SP) cd). Dat hielp, maar na het installeren van drivers kapt hij er weer mee. Ik heb gewoon de drivers van mijn Asus cd gebruikt. De laatste drivers die ik installeerde waren de audio drivers.

Ik kan wel gewoon in safemode opstarten, dus daar heb ik de audio drivers ge-deinstalleerd. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat: een normale boot in windows.

Ik ben nu bezig met een reparatie van Windows XP, en hopelijk levert dat iets op. Anders ga ik weer formatteren, en alleen de moederbord chipset drivers, ethernet drivers en nVidia firewall installeren.

Het vreemde is wel dat hij het gisteren gewoon deed. Maar ineens startte hij niet meer op.

Heeft iemand verder nog ideën? Helaas staat er in de FAQ ook niets wat bruikbaar is :(

Mijn systeem:

AMD Athlon 64 3200+ (s939, Venice)
Asus A8N32-SLI Deluxe
2*XFX GeForce 6600GT in SLI
Hitachi 160GB S-ATA HDD
Samsung floppydrive :9
Plextor PX-116A DVD-ROM
Plextor PX-712A DVD+/-RW

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nu dus ~3 uur verder:

Alles werkt, AV/Firewall etc. er op.

Het enige wat ik nog niet heb geinstalleerd zijn de audio drivers. Dus ik ben benieuwd of een nieuwere versie van de asus site wel gaat werken

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou, hij werkt niet dus :( Na die reply heb ik een reboot gedaan, en blijft hij doodleuk weer hangen bij het XP scherm.

Ik had nog geen audio drivers geinstalleerd, en het laatste wat ik geinstalleerd had waren Firefox/Thunderbird, D:\ en E:\ geformatteerd en Norton laten updaten.

Ik wordt echt gek hier ;(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

No-FI ofzo hoor, maar je topic kicken binnen 24-uur is not-done.

Misschien is je geheugen wel beetje brak? Ga eens opzoek naar memtest86

Ey!! Macarena \o/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die ActiveArmor eraf gooien, je netwerk-drivers eraf gooien voor NVidia.

Heb hier met een "gewone" AN8-SLI enorme problemen gehad na updaten van BIOS en versie van drivers. Draai nu nog steeds een beta 7.03 van NForce.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb gisteren weer tig keer kunnen booten, en op een gegeven moment deed hij het weer niet, althans, dat dacht ik. Het duurt gewoon 3 minuten ofzo voor hij bij het windows laadscherm verder gaat. Dus dat balkje blijft maar gaan en gaan. Maarja, blijkbaar houd iets hem op.

Kan ik misschien een soort log bestand laten maken met laadtijden erbij? Dat ik kan zien wat dit veroorzaakt.

Ik ga vanmiddag ook proberen te booten met 1 reepje geheugen (en dan wisselen), en 1 videokaart (en dan ook wisselen :9). Misschien dat daar ergens de fout zit. Ik heb wel een wireless pci kaartje er inzitten, in het verleden wouden netwerkkaarten nog wel eens voor vertraging zorgen, dus ik ga dat ook maar proberen.

Pagina: 1