Snelheid snelle animated gifs in IE/Maxthon te laag.

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-08 15:46
Ik heb een nieuwe avatar gemaakt voor mezelf, namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/icon/draaibord.gif
Nu wil het zo zijn dat hij in de browser Internet Explorer (ik gebruik Maxthon, maar de kern is gewoon van IE/Maxthon, het is een soort add-on) op de helft van de snelheid draait als in FireFox. In FireFox draait ie gewoon op de snelheid waarop hij hoort te draaien (4/100 sec/frame), terwijl hij in Maxthon trager draait, niet zoals hij oorspronkelijk was. Ook het plaatje dubbel zo snel maken (door de snelheid op 2/100 sec/frame te zetten) heeft geen resultaat, hij blijft op precies dezelfde snelheid draaien.

Wat is hier aan te doen en hoe komt het?
Het CPU-gebruik komt niet boven de 1% uit.

CPU:
2400Mhz AMD 3500+

IE en Maxthon geven voor de duidelijkheid dus hetzelfde resultaat.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens naar de videodrivers gekeken, misschien cache eens geleegd? Heb je hier nog steeds last van zonder Maxthon, als een andere user mischien? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Ik denk niet dat je dit in je plaatje moet zoeken namelijk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The__Virus
Kom er net achter dat het eigenlijk alleen bij dit plaatje is, andere animated avatars hier op het forum werken wel naar behoren (zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/spit23/chris80.gif).
Cache legen heeft niet geholpen, evenals IE starten met het gastaccount. Videokaartdrivers kan ik me niet voorstellen, daar andere plaatjes het wel gewoon goed doen :(. Maar jij ziet hem wel gewoon goed (met je IE ;))? Dan ben ik al blij :).

edit:
Hij werkt ook te traag in Windows Picture en Fax viewer (XP x64) en ook in de 64bit IE.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 15-01-2006 12:31 ]

Verwijderd

Heb het ook maar even getest door deze pagina met Opera, FF en IE te bezoeken.

Opera 8.51 & IE6: traag --edit: Opera9 preview1 heeft dit ook nog.
FF 1.5: normaal

~~editje

Hier wordt wel gesproken over vertragingen in de Opera browser (7.x overigens) en dat die snelheid gelijk is aan de IE snelheid. Volgens een persoon daar ligt het in dit geval aan IE en Opera die eigen regeltjes voor vertraging implementeren oid :P
The problem is IE, as usual. IE does not respect the specified frame delays in the GIF, and instead makes them longer. I forget if it's applying a minimum frame delay or added a constant extra delay. Whatever, Opera is emulating what IE does. Firefox is following exactly what the GIF says to do. Perhaps this should be a quirks vs standards issue?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 13:54 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

IE begrenst animated gifs op ongeveer 10-20 frames per seconde (hoeveel precies moet je maar even uitzoeken).

Intentionally left blank

• The__Virus
Das het probleem dus. Bedankt iig! Ik ga zelf wel is verder zoeken naar een oplossing, lijkt me handig voor iederen lijkt me zo :).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

The__Virus schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:37:
Das het probleem dus. Bedankt iig! Ik ga zelf wel is verder zoeken naar een oplossing, lijkt me handig voor iederen lijkt me zo :).
De oplossing is simpel: minder frames per seconde gebruiken (of andersom: geen delays gebruiken van < +/- 7/100 sec per frame).
Met 10 frames per seconde (delay van 10/100 sec) zit je zeker altijd veilig ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1