Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 05:58:
Mag ik als individu geen uiting geven aan onvrede die sterk aanwezig is mbt de relatie tot mijn werkgever?
Of ik dat nu op een feestje doe of op een plek van samenkomst op het internet zoals hier op GOT, maakt toch niet uit?!
Om deze vraag voor wat betreft
Werk en Inkomen te beantwoorden:
Wag mag er hier dan niet?
• Dissen, afzeiken of 'roddelen'. Een topic als "wie vindt werkgever X ook zo'n rukbedrijf" of vergelijkbare kwesties gaat de vullisbak in.
Dat lijkt wellicht te neigen naar censuur of inperking, maar is het absoluut niet. Wat daar staat is een verlengde van de algemene policy van GoT:
Kortom, we willen geen kwetsende uitlatingen tegenover andere bezoekers, de crewleden of derden zien. Wees in ieder geval voorzichtig als je jezelf in een gevoelig onderwerp stort zoals: Asielzoekersbeleid, allochtonen vs. autochtonen en dergelijke onderwerpen. Met dit soort onderwerpen is het heel belangrijk dat je niet alleen je mening geeft, maar deze ook steekhoudend onderbouwt en netjes onder woorden brengt zeker als jouw mening niet strookt met die van anderen.
Het verschil tussen flames en trolls enerzijds en een gezonde discussie anderzijds zit meestal enkel in taalgebruik en beargumentering. Als ik dit topic gisteren had gezien had er direct een dik hangslot op gehangen omdat je topicstart simpelweg een dikke flamebait was en nog steeds is, je geeft er namelijk alleen maar aan dat bedrijf X kut is en licht niet eens een klein beetje toe waarom.
Omdat er met dank aan de WI-regulars (

) alsnog een aardig gezonde discussie is ontstaan kan het topic wmb nog wel even doorgaan, maar ook in jouw geval vraag ik me toch af of een zoektocht en wellicht een post in
Ervaringen bij ICT dienstverleners je niet meer goeds had gedaan dan dit losse topic
Alles hierboven terzijde overigens ken ik ook iemand die bij Centric werkt waarvan z'n eigen management 'm zo ongeveer was vergeten nadat ie al ruim 5 jaar bij dezelfde klant zat. Tis zeker niet altijd een prachtige werkgever, maar ik heb dezelfde verhalen gehoord bij AtosOrigin, LogicaCMG en PinkRoccade/Getronics
Andere vriend van me is net opgestapt bij Getronics omdat ie na 6 jaar nog maar ergens rond de 1600 per maand bruto zat, en een collega op m'n huidige werkplek krijgt al strak 5 jaar welzeker 5 tientjes per maand per jaar salarisverhoging bij Atos Origin, die zit al rond de 2k of zo.
Zuiver gezien zijn alle detacheerders kut als je carriere wil maken en/of goed verdienen maar niet voorzien bent van een absolute bereidheid om over lijken te gaan om daar te komen