Toon posts:

[DOS/XP] Installeren op laptop zonder cdrom/floppydrive*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van m'n oude werkgever een oud laptopje gekregen, een toshiba p3 500mhz/128mb ram, zonder bijbehorende externe diskette/cd-rom drive. D'r zit wel een usb-poort op, maar daar kan niet van geboot worden. Op dit moment draait er windows xp op, maar ik wil d'r graag een schone installatie overheen zetten. Ik heb dus een aparte partitie aangemaakt, via een pcmcia wlan kaartje de installatiebestanden vanaf m'n server daarheen gekopieerd, maar dan.. in eerste instantie probeerde ik vanuit de bestaande windows de installatie te starten, maar op die manier komen de tijdelijke installatie bestanden nog op de 'c' schijf te staan, zodat ik deze tijdens de installatie deze partitie niet kan formateren en een schoon systeem hebben. Ik wil nu proberen om dos of windows98 (op een 3e partitie?) te installeren, om vanaf daar de xp-install uit te voeren. Het probleem is alleen: hoe krijg ik dos op de schijf, werkend vanuit xp? Ik dacht misschien iets door het image van een win98 bootdisk op een of andere manier naar een partitie te schrijven en die dan de actieve primaire partitie te maken, maar hoe doe je dat?
Bedankt alvast..

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sys :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

hdd in een laptop monteren met een cdrom speler.. installeren die hap en dan na installatie terug bouwen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ReseTTim op 15-01-2006 04:06 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
was er al bang voor, heb niet zo'n zin om in mijn andere, splinternieuwe, te gaan schroeven, maarja..here goes nothing:P

edit:

helaas... oude schijf in nieuwe laptop laat vrolijk xp-bootmanager zien, probeert te booten, valt uit, en reboot :P Metalen bevestigingsflapje achterop paste ook net niet helemaal, misschien datt ietsie scheef stond? - heerlijk, nu zit ik met een dolgedraaide schroef in de hd-behuizing :'(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 04:43 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Verreweg 't makkelijkst is om ergens een externe CD-ROM drive te bemachtigen

[ Voor 6% gewijzigd door lordsnow op 15-01-2006 04:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op zondag 15 januari 2006 @ 04:37:
Verreweg 't makkelijkst is om ergens een externe CD-ROM drive te bemachtigen
True, maar dat zou geld kosten, en das net niet de bedoeling ;-)
Maar ik zie nu pas dat zo'n laptop hdd ook gewoon een IDE aansluiting heeft, dus die ga ik morgenochtend maar eens in m'n server raggen :-)

Welterusten/goedemorgen!!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 03:35:
Ik heb van m'n oude werkgever een oud laptopje gekregen, een toshiba p3 500mhz/128mb ram, zonder bijbehorende externe diskette/cd-rom drive. D'r zit wel een usb-poort op, maar daar kan niet van geboot worden. Op dit moment draait er windows xp op, maar ik wil d'r graag een schone installatie overheen zetten. Ik heb dus een aparte partitie aangemaakt, via een pcmcia wlan kaartje de installatiebestanden vanaf m'n server daarheen gekopieerd, maar dan.. in eerste instantie probeerde ik vanuit de bestaande windows de installatie te starten, maar op die manier komen de tijdelijke installatie bestanden nog op de 'c' schijf te staan, zodat ik deze tijdens de installatie deze partitie niet kan formateren en een schoon systeem hebben. Ik wil nu proberen om dos of windows98 (op een 3e partitie?) te installeren, om vanaf daar de xp-install uit te voeren. Het probleem is alleen: hoe krijg ik dos op de schijf, werkend vanuit xp? Ik dacht misschien iets door het image van een win98 bootdisk op een of andere manier naar een partitie te schrijven en die dan de actieve primaire partitie te maken, maar hoe doe je dat?
Bedankt alvast..
Als je nu met bijvoorbeeld pqmagic die 2e partitie bootable maakt en daar de MS Dos bootfiles op mikt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

of een netwerk installatie via de 100Mbit netwerkkaart die dat ding ook zou moeten hebben...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:46:
[...]

Als je nu met bijvoorbeeld pqmagic die 2e partitie bootable maakt en daar de MS Dos bootfiles op mikt ?
Hoe maak je die bootable dan? Heb d'r nu pqmagic 8.0 op, en ik kan het niet vinden. :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel even aan, dit is namelijk niet echt een "mission impossible" ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1