Ik heb van m'n oude werkgever een oud laptopje gekregen, een toshiba p3 500mhz/128mb ram, zonder bijbehorende externe diskette/cd-rom drive. D'r zit wel een usb-poort op, maar daar kan niet van geboot worden. Op dit moment draait er windows xp op, maar ik wil d'r graag een schone installatie overheen zetten. Ik heb dus een aparte partitie aangemaakt, via een pcmcia wlan kaartje de installatiebestanden vanaf m'n server daarheen gekopieerd, maar dan.. in eerste instantie probeerde ik vanuit de bestaande windows de installatie te starten, maar op die manier komen de tijdelijke installatie bestanden nog op de 'c' schijf te staan, zodat ik deze tijdens de installatie deze partitie niet kan formateren en een schoon systeem hebben. Ik wil nu proberen om dos of windows98 (op een 3e partitie?) te installeren, om vanaf daar de xp-install uit te voeren. Het probleem is alleen: hoe krijg ik dos op de schijf, werkend vanuit xp? Ik dacht misschien iets door het image van een win98 bootdisk op een of andere manier naar een partitie te schrijven en die dan de actieve primaire partitie te maken, maar hoe doe je dat?
Bedankt alvast..
Bedankt alvast..