Computer defect na installeren floppydrive

Pagina: 1
Acties:

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 22:51

Dxue

PSN:EvilDrunk

Topicstarter
Ik heb laatst een floppy-drive op mijn systeem geinstalleerd, nadat ik wat floppy's nodig bleek te hebben voor sommige programma's. Allemaal fijn en wel, ik aansluiten en opstarten, geen problemen totdat die windows probeert op te starten. Hij blifjt hangen in het laadscherm, waarna ik hem dus maar resette. Hierna opnieuw opstarten en ging die de schijven controleren op inconsistentie en heeft die 2 of 3 fouten gerepareerd. Nadat die klaar was ging die spontaan rebooten om daarna nooit meer aan te gaan. Ik heb geen flauw idee wat er nu aan de hand kan zijn, maar ik krijg niks te zien of iets te horen (ook niet die eerste bieb bij het opstarten).

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het systeem tenminste het opstartscherm te laten zien, nl:
bios resetten, alles apparaten losgekoppeld behalve videokaart, alles losgekoppeld behalve videokaart en C: schijf, maar na alle moeite en pogingen kwam ik niet verder dan dat ik de voeding hoor, cpu koeler draait en systeemkast lampjes die branden.

Wie o wie kan mij helpen?

Mijn systeem:
a7n8x Deluxe met bios 1007 (iig gemodificeerde bios)
Ati Radeon 9600XT 256mb
AMD Barton 2500+
2x 512 mb DDR RAM

nec dvdbrander en 4 hdd's aangesloten, waarvan 1 op SATA. Weet zo niet 1,2,3 welke merken het ook alweer waren.

ps. ik hoop dat dit in het goede topic staat, zoniet kan een mod hem dan naar het goede topic verplaatsten?

[ Voor 5% gewijzigd door Dxue op 15-01-2006 02:26 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het is het subforum ;)

maargoed, misschien heeft je PC een statische schok gehad? heb je jezelf wel even ontladen voor je de floppydrive plaatste?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
Als je nou een Knopppix cd er in gooit, boot hij dan wel? kan zijn dat je windows brak is.

Edit: want ik begrijp dat je wel door de bios laden/opstarten heen komt. maar dat hij dan niet door schakelt naar windows.

[ Voor 42% gewijzigd door cossy nl op 15-01-2006 02:35 ]

• Dxue

Dxue

Topicstarter
ik heb eerst de een stalen bureau vastgepakt, daarna de behuizing van mijn kast aangeraakt, voordat ik mijn kast openmaakte en erin ging knutselen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Dxue

Dxue

Topicstarter
cossy nl schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:34:
Als je nou een Knopppix cd er in gooit, boot hij dan wel? kan zijn dat je windows brak is.

Edit: want ik begrijp dat je wel door de bios laden/opstarten heen komt. maar dat hij dan niet door schakelt naar windows.
Hij start op dit moment helemaal niks op, geen scherm geen bieb geen nada, heb geprobeerd windows xp cd in te stoppen en te booten, mocht niet baten.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33
gaan de fans draaien? en als je er alles uit haalt ( al het geheugen is voldoende) dan zou hij een pip moeten geven. als het heel extreem is (wat wel een kan voor komen bij plotselingen ontladingen) dat je processor/moederbord) naar de haaien is.

Edit: lezen is ook niet mijn vaak, lees net dat je fans het doen, dan lijkt je moederbord het wel aardig te doen. Als het een beetje simpel gaat kun je je processor er af halen. En ook een andere voedig al geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door cossy nl op 15-01-2006 02:44 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens met een ander reepje geheugen en verder zo kaal mogelijk op te starten (geen HDD's, DVD's, overbodige fans enz.)
Pagina: 1