Geen enkel video bestand speelt meer af !!

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb zojuist een Ghost terug gezet van een hele tijd geleden en ben die lekker gaan instellen.

Plots wil ik een filmpje afspelen (aflevering van Stargate) met Winamp en dat lukt niet, geen beeld.
Met Mediaplayer en PowerDVD lukt het ook niet en Media Player Classic geeft een fout dat hij geen codec heeft om de stream te renderen ofzo.

Nu heb ik de laatste K-lite codec pack geinstalleerd dus hij moet alles aan kunnen, maar niks lukt.

Ik heb met diverse regisrty fixers het hele register over hoop gehaald in de hoop dat hij net dat ene foutje recht zet, helaas.

In de lijst met video codecs (start->control panel->sounds and audio device->hardware->video codecs) staat de hele trits gewoon vermeld als zijnde geinstalleerd en werkende.

Aan het filmpje light het niet want ook andere filmpjes, DivX, XviD, Mpeg, WMV werken niet.

Het hele videosysteem ligt op z'n gat, alleen mpeg met PowerDVD afspelen kan nog, maar daar ben ik niet mee geholpen.

Heeft iemand enig idee wat dit gedaan kan hebben, en nog belangrijker, hoe ik het kan rechtzetten?

Ik heb de codecs gewist, herstart en opnieuw geinstalleerd en nu is mijn koek op.

Help!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 21:20

Technicality

Vliegt rechtsom...

Misschien je videokaart drivers? Edit: dingen als overlay enzo, 2 beeldschermen? Etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Technicality op 15-01-2006 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Misschien moet je hier even een kijkje nemen :)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:21
Ik heb ffdshow geinstalleerd en media player classic speelt tot nu toe all videofiles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Probeer anders VLC eens.

klein, freeware en speelt heel veel af.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
1. Ik gebruik de laatste Ati 5.13 drivers. En al lang het daar aan, dan hoor ik toch alleen geen beeld te krijgen zonder foutmelding dat er geen codecs zijn gevonden?

2. Van dezelfde site heb ik K-lite 1.47. Toch heb ik dit andere pack geinstalleerd en ook dat werkt niet. (valt wel op dat hij system file wijzigd die Windows daarna wilt herstellen)

3. ffdshow wordt er samen met K-lite op gezet, geen resultaat.

4. VLC heb ik geprobeeerd, dat werkt goed, maar ik wil mijn Winamp en Media Player Classic ook kunnen gebruiken.

Er zit toch iets fout in het systeem, dat moge duidelijk zijn. Ergens is er een blokkade... en ik zit er nog steeds vast

Help! :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 15-01-2006 11:05 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je niet nog ergens oude codecs in je pc staan. Probeer alle codecs eens te verwijderen en dan gewoon het k-lite codec pack erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb alleen dat K-lite pack erop staan, en ondertussen al 3 keer er op gezet en weer gewist. Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sommige codecpacks doen meer slechts dan goeds op je PC. Gebruik eens een GSpot om erachter te komen welke codec er uberhaupt niet aanwezig is op je systeem? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Staat K-lite dan bekend als een slecht codec pack?

Zodra ik terug kom van werk (morgenochtend) ga ik met Gspot eens kijken, maar dat zou het probleem alleen maar bevestigen en niet oplossen denk ik.

Of kan Gspot iets doen wat ik niet weet, zoals codecs geforceerd registreren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tijgert schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:12:
Staat K-lite dan bekend als een slecht codec pack?
Mwah; ik ben nooit zo'n voorstander van enige codec-pack en heb inderdaad weleens problemen gehad met K-Lite; evenwel kan dat niets met jouw probleem te maken hebben :)
Zodra ik terug kom van werk (morgenochtend) ga ik met Gspot eens kijken, maar dat zou het probleem alleen maar bevestigen en niet oplossen denk ik.

Of kan Gspot iets doen wat ik niet weet, zoals codecs geforceerd registreren ofzo?
Nee hoor; maar ik ben benieuwt of de codec die jij probeert te gebruiken bijvoorbeeld wel in K-Lite zit; en of GSpot meld dat de codec correct is geinstalleerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
De codec die ik wil gebruiken zit er zeker weten in want dezelfde codec pack werkt vlekkeloos op mijn 2 laptops en dezelfde bestanden spelen daar gewoon af.
Het zijn gewone XviD en DivX bestanden, niks exotisch.

Gspot zegt dat de codecs gewoon geinstalleerd zijn, maar wanneer ik het bestand wil afspelen met Gspot dan lukt dat niet. Kies ik voor de MS afspeel routine in Gspot dan klaagt hij (zoals elk ander programma) dat DirectShow een error rapporteerde, namelijk de welbekende
'No combination of filters could be found to render the stream"

Edit:

Het probleem is opgelost. Wat er nou exact fout stond weeet ik niet maar ik heb het volgende gedaan:
- 5.13 gedeinstalleerd en met DriverCleanerPro alle Ati verwijzingen verwijdert.
- 5.12 met control panel geinstalleerd. Video werkt weer.
- 5.12 gedeinstalleerd en met DriverCleanerPro alle Ati verwijzingen verwijdert.
- 5.12 met Catalyst Control Panel geinstalleerd. Video werkt nog steeds.
- 5.12 weer gedeinstalleerd en met DriverCleanerPro alle Ati verwijzingen verwijdert.
- 5.13 met Catalyst Control Panel opnieuw geinstalleerd. Video werkt nog steeds.

Wat er fout stond? Geen idee, ik had in ieder geval niks handmatig aangepast.
Wat ik wel nog heb gedaan is deze tip van Microsoft gevolgd, maar dit had geen direct effect.
Wellicht dat het uiteindelijk wel een rol gespeeld heeft, dat is onbekend.

Het direct herinstalleren van 5.13 kon wellicht ook werken, maar dat valt nu niet meer te testen.
Wat er fout stond staat tenminste weer goed.

Iedereen bedankt voor de input.

[ Voor 97% gewijzigd door Tijgert op 16-01-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Extra:

Op Driver Heaven had men hier blijkbaar ook last van, men denkt dat de Driver Cleaner het heeft veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 21-01-2006 11:43 ]

Pagina: 1