Toon posts:

[debian[Sarge]] Netwerk niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste release van Debian gedownload, zowel de netinstall als de volledige eerste cd. Maar ik kom niet in het netwerk. Dat wil zeggen, de installer gaat automatisch zoeken naar dhcp offers. Deze krijgt ie niet, terwijl ie gewoon op een router zit aangesloten, en daarna probeer ik handmatig alles in te stellen, maar vervolgens kan ik geen enkele pc in het netwerk pingen.

lsmod geeft netjes aan dat de modules voor de nic geladen zijn. ipconfig geeft netjes eth0 met ingesteld ipadres(als het handmatig is ingesteld)
dhclient probeert een stuk of 10x een adres te krijgen, en timed dan out.
er zit maar 1 nic in, dus ik kan me niet vergissen in het verkeerde gat ofzo...

het rare is, als ik debian woody installeer, dan probeert deze ook voor de install een dhcp lease los te krijgen, en deze doet het meteen. ik heb al andere nic's geporbeerd, andere kabels, zelfs andere pc's, maar t lijkt er op dat ik iets mis en ik kan nergens iets vinden. niet in dit forum, niet op google, niet in de errata docs van debian zelf.

wie kan mij vertellen waar ik iets fout doe???

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
ook gehad met de installatie van debian "etch" ik heb toen tijdens de installatie de kabel eens uit getrokken en weer in gestoken, toen ging hij ineens wel door.
rare oplossing, maar het werkte wel...

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb dit ook gehad, eerst ging hij zoeken naar DHCP offers, maar vond niets. Daarna gewoon nog een keer proberen en hij vond ze meteen...

Verwijderd

Topicstarter
hmm...bij mij helaas niet...ook als ik dhclient handmatig uitvoer wil t niet werken...

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Staan er misschien nog foutmeldingen in dmesg of je syslog? Dar zou ieg output in moeten komen te staan van dhclient.

Verwijderd

Topicstarter
nou, t lijkt erop dat ik t in de kernel zit. als ik de install uitvoer met 2.6 ipv 2.4, dan werkt t wel gewoon...kwas er een beetje vanuit gegaan dat ie standaard al met 2.6 zou booten, maar goed..als t zo werkt vinnik t best...

dmesg gaf overigens alleen melding van een timeout, verder leek alles ok...

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Wat als je gewoon pingt naar een ander locaal ip
als je een ip static er in zet?

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
dat werkte ook niet, maar ik heb t inmiddels dus met kernel 2.6 wel werkend gekregen, kga geen tijd verspillen aan erachter proberen te komen waarom ie t in 2.4 niet deed...
Pagina: 1