Ik heb de laatste release van Debian gedownload, zowel de netinstall als de volledige eerste cd. Maar ik kom niet in het netwerk. Dat wil zeggen, de installer gaat automatisch zoeken naar dhcp offers. Deze krijgt ie niet, terwijl ie gewoon op een router zit aangesloten, en daarna probeer ik handmatig alles in te stellen, maar vervolgens kan ik geen enkele pc in het netwerk pingen.
lsmod geeft netjes aan dat de modules voor de nic geladen zijn. ipconfig geeft netjes eth0 met ingesteld ipadres(als het handmatig is ingesteld)
dhclient probeert een stuk of 10x een adres te krijgen, en timed dan out.
er zit maar 1 nic in, dus ik kan me niet vergissen in het verkeerde gat ofzo...
het rare is, als ik debian woody installeer, dan probeert deze ook voor de install een dhcp lease los te krijgen, en deze doet het meteen. ik heb al andere nic's geporbeerd, andere kabels, zelfs andere pc's, maar t lijkt er op dat ik iets mis en ik kan nergens iets vinden. niet in dit forum, niet op google, niet in de errata docs van debian zelf.
wie kan mij vertellen waar ik iets fout doe???
lsmod geeft netjes aan dat de modules voor de nic geladen zijn. ipconfig geeft netjes eth0 met ingesteld ipadres(als het handmatig is ingesteld)
dhclient probeert een stuk of 10x een adres te krijgen, en timed dan out.
er zit maar 1 nic in, dus ik kan me niet vergissen in het verkeerde gat ofzo...
het rare is, als ik debian woody installeer, dan probeert deze ook voor de install een dhcp lease los te krijgen, en deze doet het meteen. ik heb al andere nic's geporbeerd, andere kabels, zelfs andere pc's, maar t lijkt er op dat ik iets mis en ik kan nergens iets vinden. niet in dit forum, niet op google, niet in de errata docs van debian zelf.
wie kan mij vertellen waar ik iets fout doe???