[XP] Traag bij overschakelen tussen MSN Messenger vensters

Pagina: 1
Acties:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo,
Ik heb hier een Pentium IV 2,66 GHz laptop staan, met daarop draaiende Windows XP Professional (SP2), 512 MB RAM, 40 GB vaste schijf. De betreffende MSN Messenger-versie is 7.5.0311
Wanneer mijn moeder zich aanmeldt op MSN, en iemand een gesprek tegen haar begint, duurt het zeker 2 minuten voordat ze MSN Messenger weer kan gebruiken. (Contactpersonenlijst, MSN Vandaag, het gesprek, het maakt niet uit.) Ondertussen kan ze wel andere programma's gebruiken, al loopt dat ook niet van harte. Daarna loopt alles weer goed, en kan ze het ding gebruiken zoals zou moeten.
Ik heb een keer naar het geheugengebruik gekeken van MSN, >100 MB (door winks, emoticons, etc.) Ik heb haar toen aangeraden een hoop te verwijderen, wat ze ook heeft gedaan. Het probleem is gebleven.

Ik heb een paar weken terug IE7 beta1 gedraaid op die machine (zonder te installeren, de IEXPLORE.EXE.LOCAL 'workaround'), toen dat problemen gaf met Windows Update heb ik de registrykey verwijderd die op de IEblog stond vermeld.

Ze heeft het al een aantal keer gevraagd, ik heb het al een aantal keer geprobeerd, ik weet het zo onderhand niet meer.

De machine is voor zover ik weet spywarevrij. Verder weet ik niet echt waarop ik moet zoeken, aangezien ik geen kortere omschrijving weet voor dit probleem. Ik weet ook niet of dit probleem zich in andere profielen voordoet, aangezien daar geen anderen zijn die zich daarop aanmelden.

Kent iemand dit probleem? En zo ja, enig idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 15-01-2006 01:59 ]

We are shaping the future

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hmm, schopje.

Weet niemand dit?

We are shaping the future

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
Al opnieuw geïnstalleerd? Het probleem komt me bekend voor, mijn oplossing was een Windows herinstall (heb niet altijd zin alles tot op de bodem uit te zoeken). Zegt eventvwr (uitvoeren -> ~ ) er nog iets over?