nvraid op Asus A8N-SLI Premium -> shutdown lockup

Pagina: 1
Acties:

• foam
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb 2 schijven in Raid 1 op de Nvidia Raid controller van een Asus A8N-SLI moederbord zitten.

Als ik echter "afsluiten", of "opnieuw opstarten" kies via start - afsluiten, sluit de pc windows correct af maar blijft dan op een zwart scherm staan terwijl alle koelers nog draaien e.d.

Als ik de nvraid afleg in de Bios werkt alles echter wel correct?

Iemand heeft een idee hoe ik dit oplos?

Ik zou liever niet de silicon Raid gebruiken, aangezien die iets trager is.

Alvast bedankt!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Probeer eens andere Nforce-drivers (als je de laatste gebruikt, probeer dan oudere, tenzij je een behoorlijk recent BIOS hebt). Als je niet de nieuwste hebt, dan moet je de nieuwste dus even downloaden en dan ook gelijk je BIOS updaten.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
welke bios en raid drivers gebruik je?

t werkt hier zo lang als ik mn mobo heb al prima :? en k heb dr zelfs nog een extra PCI controller bij hangen ( ide schijfjes ook in raid eh! ) (en mn bootschijf niet :+ )

404 Signature not found

• foam
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
met drivers 6.70 is probleem opgelost!!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sorry voor de topic kick maar ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb de 6.70 drivers geinstalleerd maar het probleem doet zich nog steeds voor!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Zie ook dit topic

Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4

[ Voor 5% gewijzigd door redyak op 03-02-2006 11:43 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Executor16
  • Niet online
ik heb 2 hitachis.. geen maxtors

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb dit probleem ook icm
A8N Sli Deluxe
2x Hitachi T7K250
Bios v1016
nForce drivers 6.70

Executor16 specs? Vermoed overeenkomsten ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Probeer eens wat oudere drivers. Ik had eerst ook nooit problemen, toen ik nog de IDE-drivers installeerde (geloof 6.64), nu ik pas weer de IDE-drivers had geïnstalleerd, kreeg ik ook weer rare problemen. De 6.64 is voor mij het stabielst geweest: probeer gewoon een paar versies.

• Executor16
  • Niet online
ik heb hitachis verkocht en samsungs gekocht 4 maal.. nieuwste raid drivers gedownload voor windows install F6 en daarna in windows ook de drivers geinstalled van nvidia.com maar dan NIET de storage drivers.. Tot nu toe gaat het weer allemaal goed.. even kijken of het zo blijft lopen

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
The__Virus schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:57:
Probeer eens wat oudere drivers. Ik had eerst ook nooit problemen, toen ik nog de IDE-drivers installeerde (geloof 6.64), nu ik pas weer de IDE-drivers had geïnstalleerd, kreeg ik ook weer rare problemen. De 6.64 is voor mij het stabielst geweest: probeer gewoon een paar versies.
Dit geeft geen conflicten met de nieuwste bios 1016 (voor deluxe althans)?
Of moet ik eerst de bios downgraden.
Voordat ik de bios ging flashen moest ik perse de nieuwste chipset drivers installen (volgens asus), dus is het niet gevaarlijk om nu wat oudere chipset drivers daaroverheen te gooien?

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 12:38
hier waren nvraid problemen opgelost met installeren van de nforce drivers die op de asus site stonden ipv de nvidia site, heb daarvoor nog wel bios geupdate, maar weet niet of dat van invloed was...
Pagina: 1