Toon posts:

[Exchange 2003] Geen verbinding meer te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Onlangs heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd (MS Server 2003 Enterprise) en heb hem geconfigureerd net als altijd, met Exchange 2003.
Wat voorheen altijd perfect werkte bleek nu ineens niet te werken:
Als ik Outlook start (gewoon ingesteld op een gebruiker met exchange, verder standaard), zegt Outlook:
"Kan uw standaardmappen voor email niet openen. U moet met het huidige profiel een verbinding maken met de server van MS Exchange voordat u de mappen kunt synchroniseren met het bestand voor offline mappen."
Ben echt een grote n00b met de instellingen van MS Echange, ik kon mijn configuratie maken zodat het werkte (tenminste, voorheen), maar nu er iets niet functioneerd weet ik me geen raad.

Alvast bedankt voor de reacties..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Want volgens mij heeft dit helemaal niets met Windows temaken. Je probeert een verbinding met een Exchangeserver te maken met je gebruiker en wachtwoord vanaf een pc welke lid is van het domein op de servernaam met je gebruikersnaam? Of iets anders? Werkt http://server/exchange wel, een indicatie dat in ieder geval de server benaderbaar is?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:09:
Dag mensen,

Onlangs heb ik mijn server opnieuw geinstalleerd (MS Server 2003 Enterprise) en heb hem geconfigureerd net als altijd, met Exchange 2003.
Wat voorheen altijd perfect werkte bleek nu ineens niet te werken:
Als ik Outlook start (gewoon ingesteld op een gebruiker met exchange, verder standaard), zegt Outlook:
"Kan uw standaardmappen voor email niet openen. U moet met het huidige profiel een verbinding maken met de server van MS Exchange voordat u de mappen kunt synchroniseren met het bestand voor offline mappen."
Ben echt een grote n00b met de instellingen van MS Echange, ik kon mijn configuratie maken zodat het werkte (tenminste, voorheen), maar nu er iets niet functioneerd weet ik me geen raad.

Alvast bedankt voor de reacties..
At the risk of stating the obvious:
1. Heb je wel een mailbox aangemaakt ?
2. Log je wel op het domein in ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 07:48:
[...]

At the risk of stating the obvious:
1. Heb je wel een mailbox aangemaakt ?
2. Log je wel op het domein in ?
Ja en ja, dat heb ik gedaan, ik log gewoon op het domein in, met een gebruiker die een mailbox heeft.

http://server/exchange werkt niet, daar zal het probleem dus zitten..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die pc die in het domain zat heb je ook weer opnieuw aangemeld in het domain :?

en server opnieuw instellen met dezelfde domain naam als de vorige gaat natuurlijk niet werken, je client is zijn relatie tot het domain kwijt en ja dan krijgt je dit soort dingen

btw: mooi he exchange 2003, simpel om te installeren, alleen ja als het op troubleshooting aankomt haken ze allemaal af... goh? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 15-01-2006 12:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:41:
die pc die in het domain zat heb je ook weer opnieuw aangemeld in het domain :?

en server opnieuw instellen met dezelfde domain naam als de vorige gaat natuurlijk niet werken, je client is zijn relatie tot het domain kwijt en ja dan krijgt je dit soort dingen

btw: mooi he exchange 2003, simpel om te installeren, alleen ja als het op troubleshooting aankomt haken ze allemaal af... goh? :P
Heb ook niets 2x ingesteld, heb de server helemaal opnieuw geinstalleerd, vervolgens ook een van de clients leeggehaald en opnieuw in het domein gezet.

HTTP/1.1 503 Service Unavailable geeft ie als foutmelding als ik http://server/exchange start, ik kan wel inloggen, maar dan geeft ie dus die foutmelding

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik dus wel (op de clients) een nieuwe exchange mail verbinding kan maken,
hij ziet de exchange server en als ik de voornaam intik en klik op "naam controleren", maakt hij de naam af.
Druk ik vervolgens op volgende dan gaat outlook nog hier en daar wat instellen (o.a. die geweldige welkomsemail) en halverwege dat geeft ie dus de bovengenoemde foutmeldingen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draaien de Exchange services op de server wel allemaal? Heb je server 2003 sp1 en Exchange 2003 SP2? Draai anders ook eens de Exchange Server Analyzer tools en kijk eens in je eventlogs. Is er ergens nog wat te vinden?

Verder verplaats ik dit topic nu even naar Software Algemeen, omdat het er op begint te lijken dat je Exchangeproblemen hebt.

Hoe is verder tcp/ip en dns ingesteld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb met die tools idd een meldinkje gevonden: de storage service werkte niet goed,
heb ondertussen de fout kunnen herstellen..

Bedankt voor jullie hulp!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:39:
Heb met die tools idd een meldinkje gevonden: de storage service werkte niet goed,
heb ondertussen de fout kunnen herstellen..

Bedankt voor jullie hulp!
storage of store :?

je hebt toch geen virusscanner op die server draaien die de store scant :?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1