Processorbelasting grafische drivers

Pagina: 1
Acties:

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Leuk al die blah blah over 4 7800s in SuperSLI (of zo), maar ik kan nergens vinden hoe eea van invloed is op de computer zelf.
Ik las laatst dat ATI iets in hardware doet en nVidia net zoiets maar dan in de driver (of andersom), maar niet wat voor impact dit heeft op de CPU.
Weet iemand of er ergens iets over te vinden is? Heb al wel op de gebruikelijke plekken gezocht, maar niets gevonden O-)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Je bent niet al te duidelijk.
Wat bedoel je met "van invloed op de computer zelf"? 4x 7800s -> hitte, maar aan je titel te zien, gaat het daar niet om. Die zin over ATI en NV kan ik al helemaal niets mee (waar gaat het over?) en tenslotte, de gebruikelijke plekken om te zoeken zijn niet voor iedereen hetzelfde (of (even) talrijk).
Herformuleer je vraag post eens, want er is ongetwijgeld ergens iets te vinden, maar waarover, laat staan waar, is me totaal niet duidelijk.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Je hebt het over SLI en crossfire.

ATi doet bepaalde dingen idd hardwarematig doormiddel van een compostingchip. Deze voegt de beelden samen. Wat hij verder nog meer doet weet ik niet. Maar dit kun je in elke goede crossfire review terrug vinden. Dus ik denk dat je niet goed gezocht hebt.

Wat de impact presies is weet ik niet. Ik weet wel dat de nieuwe dual core drivers aardig werken en ongeveer 10% winst geven in cpu bount games. Mja als je fear gaat spelen op 1600-1200 met 6x aa en 16x af merk je daar natuurlijk helemaal niets van. Het gaat dan echt om games als HL 2 en nog oudere waar je meer dan genoeg GFX power hebt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....