[XP] Cd-rom spelers verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 20:51
Ja, tis vaker langs geweest maar heb er niet een oplossing in kunnen vinden.

Mijn cd-rom spelers zijn verdwenen, netzoals mijn virituele drive's van deamon tools. En ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

dingen die ik al heb geprobeerd:
- nero eraf geflikkerd, en toen drivers opnieuw geinstaleerd (stond in vorige topics)
- laatst geinstaleerde programma eraf gegooid, en toen drivers opnieuw geinstaleerd
- drivers zomaar eens opnieuw geinstaleerd
- deamon tools eraf gegooid
- nieuwste drivers gedownload

Als ik een cd afspeel via mijn cd speler dan werkt die wel.
In de bios herkend die ze ook ineens niet meer, en daarom ben ik eerder geneigd te denken dat één van mijn controllers naar de filistijnen is. Klopt dit? of zou het nog wat anders kunnen zijn?
Als ik mijn systeem hardware bekijk in windows dan geeft hij daar aan dat mijn raid controller niet geinstaleerd is.
Ook heb ik 3 week geleden mijn pc opnieuw geïnstaleerd, heb dus niet overdreven veel zin om dat nu alweer te gaan doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Kan je ze in apparaatbeheer nog wel zien?
Foutmeldingen in de eventlogs?

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2006 23:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ie ze in je bios ook niet meer herkent (en als je zeker weet dat ze er eerst wel bij stonden) dan zou ik niet verder in windows gaan kl*ten, maar het probleem in de hardware zoeken. Kijk eens of de kabels er nog goed inzitten (zowel aan de kant van de drive als op het moederbord) en sluit de drives 1 voor 1 aan.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:37
Toch wel raar dat als het probleem bij zijn hardware zou liggen, dat de daemontools drives ook verdwenen zijn. ;)

Maar omdat je ze in de bios ook niet meer ziet zou ik even naar je kabels kijken idd. En controleer ook even je stroom molexen.

• Geert.H
Het lijkt mij inderdaad ook vreemd dat als mijn kabel los zit mijn deamon tools ook ineens niet meer werkt. Maar ik zal eens wat proberen met kabels e.d.

I'l be back

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In het BIOS is het overigens niet noodzakelijk aan te geven dat er een CD/DVD-Rom aangesloten is. In principe herkent Windows die vanzelf.

Wat de RAID-controller ermee te maken heeft begrijp ik niet, daar kun je (meestal) geen CD/DVD op aansluiten.

Een mogelijkheid is dat door het opschuiven van driveletters in combinatie met het niet laten zien van bepaalde drives de oorzaak is.

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 14-01-2006 23:10 ]

ARME AOW’er

• Geert.H
Ik heb mijn kabels eens wat aangedrukt, en ik meende bij de aansluiting op het moederbord te bemerken dat die wat los zat. En voilá na het opnieuw opstarten staan mijn cd-rom spelers weer in de bios. Dus vol goede moed door naar windows, welke ze nog steeds niet herkent

Hmm, het zou kunnen, maar mijn virituele hard drives stonden achteraan in de letterlijst. Dus niet ergens tussen in, dus als ik ze uitschakel had dat geen invloed op andere drives. Ook heb ik het laatste jaar geen nieuwe cd-rom spelers of harde schijven toegevoegd.

Meer tips?

edit:
In het het apparaat beheer zijn de cd-rom spelers ook komen te staan, maar wel met de volgende fout melding:
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

[ Voor 25% gewijzigd door Geert.H op 14-01-2006 23:18 ]

• Geert.H
omg... en dan vernaggel ik ondertussen ook nog even mijn thee ketel door em droog te laten koken, heerlijk die wet van murphy

maar back to the point:
Het zou natuurlijk kunnen dat mijn raid-controller nooit heeft gewerkt (wat doet die precies eigenlijk :o)
Maar ik zal mijn kabels van m'n cd speler nog eens wat extra aandrukken... maar heb het al twee keer gedaan nu.. en heb niet echt het idee dat het werkt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
cls schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:06:
Toch wel raar dat als het probleem bij zijn hardware zou liggen, dat de daemontools drives ook verdwenen zijn. ;)
hehe, dat is idd vreemd. Had ik even overheen gelezen ;). Maar toch kan ik me nog wel voorstellen dat de virtuele drives het ook niet meer doen als er een storing is met de fysieke drives. Windows ziet nl. geen verschil tussen een fysieke en een virtuele drive.

[edit] TS: wat voor moederbord heb je dan? Bij mij (msi k8t neo) wordt de promise raid controller geloof ik ook niet standaard geinstalleerd door windows. Staat ook een geel uitroeptekentje.

Probeer verder nog eens 'nieuwe hardware detecteren' (oid) in het conifoguratiescherm.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 14-01-2006 23:54 ]

• Geert.H
woei, probleem opgelost...
met behulp van deze oplossing http://support.microsoft.com/?kbid=314060
en met dank aan limoentje
Pagina: 1