Toon posts:

[XP] Mijn documenten-mappen verdwenen*

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een heel vaaag probleem.

Ik heb zojuist gemerkt dat Mijn afbeeldingen en Mijn ontvangen bestanden mappen zomaar verdwenen zijn.

Ze zijn nergens meer te vinden. Ik heb ook gekeken of ze misschien verborgen waren, maar dat was het dus ook niet.
Ik heb ze niet verwijderd, Tune-up undelete kan ook helemaal niks vinden. Super vaag, net alsof ze nooit ebben bestaan.

Weet iemand hoe dit komt? Zo ja hoe krijg ik mijn mappen weer terug. Had namelijk veel fotoooos enzo in zitten :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
C:\Documents and Settings\Gebruiker\My Documents staat er niet meer? Of had je ze misschien verplaatst? Heb je misschien in je logs van de virusscanner iets verdachts gezien over een opruimactie? Of misschien errors in de eventlogs? Over een disk met errors oid?

Welk OS gebruik je? Dan zet ik dat nog even vooraan de topictitel, zoals bij alle andere topics in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als het XP betreft zou je met systeemherstel mogelijk resultaat kunnen boeken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het is XP ja, mijn music enzo die staan er wel, alleen mijn afbeeldingen en mijn ontvangen bestanden zijn verdwenen.

Verder geen opvallende errors in logboek,

Wel is het zo dat mijn pc de laatste tijd af en toe crashed (Blauwe scherm) bij opstarten XP en soms krijg ik een error no boot disk enzo. Maar na een restart werkt hij weer als een zonnetje.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 23:17 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mij staat bij, uiteraard alles onder voorbehoud, dat er een virus is dat dit soort gedrag vertoont.

Weet je zeker dat je PC virusvrij is? (Draai voor de zekerheid Hitman Pro eens (in safe-mode), incl. de virusscanner.)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 14-01-2006 23:19 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Hmm.. die laatste (no boot disk) doet het ergste vermoeden. Als je start->uitvoeren->cmd.exe doet en dan in de dos-prompt die je dan krijgt chkdsk intyped, wat is daar de uitkomst van?

Het kan zijn dat het een hardware defect is, maar in 99% van de gevallen als mensen klagen over verdwenen mappen, komt dat doordat ze de map zelf (onbewust) verplaatst hebt.

Zoek eens via start-> zoeken naar 'my documents'.. vind ie 'm dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het scannen chkdsken. Zal zo een update geven. Virusscannen zal ik zo wel resumen.

Chkdsk log:

C:\Documents and Settings\Seraph>chkdsk
Het type bestandssysteem is NTFS.

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)...
Bezig met verwijderen van indexvermelding S-1-5-~1 in index $I30 van bestand 104
55.
Bezig met verwijderen van indexvermelding 010.part.met in index $I30 van bestand
31930.
Bezig met verwijderen van indexvermelding 010PAR~1.MET in index $I30 van bestand
31930.
De indexcontrole voltooid.

Fouten. Kan niet doorgaan met CHKDSK in alleen-lezenmodus.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 23:27 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En check anders ook eens of de tool die de fabrikant van je harde schijf ervoor levert fouten vindt. Wat slechte blokken en er zouden zo mappen/bestanden kunnen verdwijnen ....
OM FAQ / Beleid kan je helpen dat grotendeels uit te sluiten :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Gezien de uitkomst van chkdsk, zou ik je schijf als verdachte willen aanwijzen. Je kunt chkdsk ook met de -f optie uitvoeren, dan zal hij wel proberen te repareren. Andere optie is natuurlijk de GUI schijfcontrole..

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk -f werkt niet, krijg error dat het nit een interne commando ofzo is.

Verder zoeken mocht niet baaten. Geen resultaten.
Ik probeer ff dat hdd check tooltje.

Edit: Lol heb geen diskette station 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 23:33 ]

Verwijderd

in explorer rechtsklikken op de schijf, dan 'eigenschappen' of 'properties'. Op een van de tabbladen staat een schijfcontrole-geval.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ff in recovery console: chkdsk /R. Verder dat hij geen boot disk kan vinden bij een koude start: dat had ik ook eens toen op de ide controller 1 hd was aangesloten, op de middelste connector met cable select 8)7 *schaamschaam*. Met een resetje werkte het wel altijd weer. Check dus ff je jumpers :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SATA hdd, die hebben geen jumpers volgens mij. (Kan nu niet zien omdat hij in mijn Cooldrive zit.

Ik maak ff virusscan af en daarna reboot ik voor een volledige chkdsk. (Anders kon ik bestandssysteem niet controleren.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 23:39 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:37:
Ik heb SATA hdd, die hebben geen jumpers volgens mij. (Kan nu niet zien omdat hij in mijn Cooldrive zit.
Die zijn er (soms) wel maar zijn voor diagnosedoeleinden dus daar zal het niet aan liggen (zeker als je al niet eens weet dat ze erop zitten laat staan dat je ze veranderd hebt. :) )

Ik zie trouwens nog niet of je nu al het door mij voorgestelde systeemherstel hebt geprobeerd. (Laat me raden, net zoals bij velen staat dat uit. Niet slim dus.)

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 14-01-2006 23:53 ]

ARME AOW’er

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 01:15
Guardian Angel schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:52:
[...]

Die zijn er (soms) wel maar zijn voor diagnosedoeleinden dus daar zal het niet aan liggen (zeker als je al niet eens weet dat ze erop zitten laat staan dat je ze veranderd hebt. :) )

Ik zie trouwens nog niet of je nu al het door mij voorgestelde systeemherstel hebt geprobeerd. (Laat me raden, net zoals bij velen staat dat uit. Niet slim dus.)
Normaal gesproken is het de bedoeling van systeemherstel dat hij juist van je 'my documents' folder afblijft. Ik vermoed dus ook dat dit meer 'schade' dan oplossingen oplevert.

Ik zou toch ook even chkdsk /f proberen. Je schijf lijkt toch problemen te hebben ja !

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel staat aan maar die wil ik als laatste hulpmiddel gebruiken.

Verder virussscan heeft in ieder geval 1 geinfecteerde bestand gevonden. (Zag hem ff snel voorbij vliegen). Ik zal log zo posten. Chkdsk voer ik morgen uit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 00:20 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:20:
Systeemherstel staat aan maar die wil ik als laatste hulpmiddel gebruiken.
Waarom? Je kunt het toch zo weer terugdraaien. Totaal 5 minuten werk. Maar die keuze is aan jou. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja okee, maar heb niet echt goede ervaringen met systeemherstel. (Die stammen nog uit de Windows ME tijd. Wat een brakke OS was dat.)

Maar goed. ALs mijn HDD echt op punt van doodgaan is kan ik daar het beste zo snel mogelijk achter komen. Anders raak ik al mijn data kwijt.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Virussen kunnen zich ook nestelen in je restore points. Daarom zou ik als een virusscanner wat vindt eerst eens kijken hoe makkelijk dat op te ruimen is. Welke virusscanner gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:28:
Ja okee, maar heb niet echt goede ervaringen met systeemherstel. (Die stammen nog uit de Windows ME tijd. Wat een brakke OS was dat.)

Maar goed. ALs mijn HDD echt op punt van doodgaan is kan ik daar het beste zo snel mogelijk achter komen. Anders raak ik al mijn data kwijt.
Sinds ME is er dacht ik wel iets veranderd. :)

Niet geschoten is altijd mis. Heb je een backup mogelijkheid voor een evt. image?

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 15-01-2006 00:32 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
NOD32 gebruik ik.

C:\Documents and Settings\Seraph\Local Settings\Temp\wh.exe - multiple infiltrations - deleted

En daarna nog een hele waslijst met adware enzo.
Pagina: 1