Toon posts:

Mappen beveiligen op externe machine (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een fileservertje staan, maar nu wil ik daar bepaalde mappen op beveiligen hoe kan ik dit het beste doen volgens jullie?

Ik zou er ook graag Apache, PHP en MySQL op zetten.
Of misschien kan ik toch IIS werken?

Hij draaid momenteel op Windows XP
En als ik iets van die server nodig heb ga ik gewoon met verkenner via het netwerk dat halen.
Dus via deze weg zou ik dat graag kunnen beveiligen.

Hou er dus rekening mee dat ik vanaf mijn pc ook op die server moet graken en niet elke keer op die server alles moet aansluiten om er iets af te halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van gewoon rechten toewijzen en mensen in laten loggen met username/password. Gewoon beperkte rechten instellen en er kan bijna niets meer fout gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:50:
Wat dacht je van gewoon rechten toewijzen en mensen in laten loggen met username/password. Gewoon beperkte rechten instellen en er kan bijna niets meer fout gaan :)
Maar dan moet ik iedere pc laten inloggen?
Dit is minder interessant omdat ik hier regelmatig pc's herstel en dan elke keer moet inloggen in dat ding.

Kan ik niet enkel een paar mappen beveiligen?

Kan je mij a.u.b. iets meer informatie geven waar ik moet zoeken of hoe ik dat juist doe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:05:
[...]

Maar dan moet ik iedere pc laten inloggen?
Dit is minder interessant omdat ik hier regelmatig pc's herstel en dan elke keer moet inloggen in dat ding.

Kan ik niet enkel een paar mappen beveiligen?

Kan je mij a.u.b. iets meer informatie geven waar ik moet zoeken of hoe ik dat juist doe?
Je moet sowieso inloggen wil je het beveiligen, al is het maar met een guest account dat je beveiligd instelt. Hier kun je natuurlijk ook gewoon de beveiliging van instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu een paar gebruikers bij aangemaakt en ik heb het simpel delen van bestanden uitgezet.

maar als ik nu rechts klik op een map en dan delen en beveiligen kan ik daar wat instellen

ik kan ofwel alle administrators, alle gebruikers of iedereen toelaten tot deze map.

Ik dacht eigenlijk per gebruiker in te stellen... hoe doe ik dat?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 00:19

silverstorm

tearing me apart

Er staat een knop "toevoegen" ooit geprobeert om op te klikken?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:12:
Er staat een knop "toevoegen" ooit geprobeert om op te klikken?
Ja, ik hed hem al gevonden maar het werkte niet, ik kon niet inloggen.
Maar na een reboot blijkt alles perfect te werken.

Pagina: 1