Barebone Asus Terminator2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Gegroet Tweakers,

Ik kon niets vinden op Tweakers.net en zelfs niet op google dus vergeef me voor deze thread.
Zoals vele onder ons heb ik wel eens een drang om weer iets nieuws te kopen voor de pc.
Na wat rond te neuzen viel mijn oog op de Asus Terminator2 T2-AE1 zwart (Socket 754) Barebone case. Ik heb namelijk een Chenbro Gaming Bomb en graag wil ik een kleinere en stillere kast (formaat is ook handig voor LANparties). Heeft iemand goede en/of slechte ervaringen met deze barebone?

Asus Terminator2 T2-AE1 zwart = 133,-
AMD Sempron 2600+ BO BOXED (Socket 754, 1.60Ghz, 256KB) *64bit* = 65,-

Afgerond 200,- de prijzen komen van icomputers.nl.

Ik ga deze pc gebruiken voor vormgeven, wat games en multimedia. Voor de mensen die gaan zeggen; dan heb je toch een San Diego nodig etc. :P :O Op mijn huidige Athlon xp 2400+ loopt alles lekker zelfs 3ds max.

De onderdelen die ik over ga zetten zijn:

2x 512 MB DDR Ram
120 GB HDD Maxtor
Aopen GeForce 6800LE
NEC DVD Brander 16x Dual-layer
Q-tec 550 Watt (geen commentaar |:( )

Is dit een slimme zet? Of kan ik beter ergens een Matx kast op de kop tikken en zelf eenkleine pc maken. (Ik weet dat Socket 939 niet zoveel duurder is maar ik wil ook nog geld aan andere dingen besteden, daarvoor verwacht ik ook geen superspecs ofzo. Als je een echte supersuggestie heb wil ik hem wel horen hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
Ik heb 'm(Asus T2-P Standard (S478) versie) hier 1,5jaar als server staan in de woonkamer ,tot nu Toe nog geen hardware matige problemen mee gehad.Qua lawaai vind ik ook wel mee vallen, hoewel ik hem niet kan vergelijken met een chenbro .
Let er wel op dat je hem bij assemblage half uit elkaar moet halen om alle onderdelen te plaatsen.
Vooral bij het plaatsen van cdrom oid is het lastig om de voorfront te verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door tita_tovenaar op 15-01-2006 00:27 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:52
Heb hem nu een week in huis staan. Icm. een 2800+ 64-bit.

Bevalt me zeer goed. Zelf heb ik alleen de standaard fan van het koelblok geschroefd en de bijgeleverde fan van het amd koelblok erop geschroeft.

Dit is stiller en me CPU blijft 37 graden dus wel redelijk :)

Enige wat ik jammer vind is al die klik systeempjes wat vaak niet echt soepel gaat :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Is hij niet al te zwaar? Dus een beetje mobiel. En weten jullie of mijn videokaart erin zou passen? Ik heb gelezen dat bij veel barebones een Single Slot kaart wel gaat maar Double niet. Mijn gfx kaart is gelukkig een single maar wel lang. Past het ook een beetje met kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
TweakerDwayne schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:35:
Is hij niet al te zwaar? Dus een beetje mobiel. En weten jullie of mijn videokaart erin zou passen? Ik heb gelezen dat bij veel barebones een Single Slot kaart wel gaat maar Double niet. Mijn gfx kaart is gelukkig een single maar wel lang. Past het ook een beetje met kabels?
Je zou hem wel kunnen tillen. Handvat erop en karren maar :Y)

Ik denk met een single dat het moet kunnen.

Bij mij zit er een Ti-4200 in...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zelf ook nog even een vraagje.

De voeding is best een bron van enorm veel geluid.

Wat voor fan zit erin? Volgensmij een 92mm fan. Maar hij lijkt mij zo dun. 15mm ofzo?

Welke zou ik kunnen gebruiken als replacement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Ik heb vandaag de Aspire X-Qpack-AL/420 Matx case ontdekt. Deze is iets ruimer, heeft een mooier design maar is wel duurder. Welke van de twee is beter? (Ja, het blijft uiteindelijk mijn keus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:25
is een leuke case, :9~
Als ik jou was zou ik gewoon iets door sparen en die aspire nemen.
Hier heb je toch veel meer mogenlijkheden mee dan de asus .

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/18827.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aspireusa.net/images/products/X-QPACK-NW-BK-10_500.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door tita_tovenaar op 16-01-2006 23:19 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de T2-P ook maar loop tegen enkele problemen aan. Hij is zeer luidruchtig omdat hij het niet gekoeld kan krijgen. Ik heb hem gekocht met een P4-3Ghz, 512MB, DVD+-RW, FX5200 en 160GB HDD. Nu heb ik er extra geheugen (512MB) en een andere videokaart (6600LE) ingepropt om hem up-to-date te houden. Ik heb even problemen gehad met de voeding (al voor de upgrade) zodat een printer aan een 3 mtr lange kabel niet genoeg gevoed kon worden (extra actieve hub en opgelost).

minpunten:
1. Veel herrie en daarom kijk ik de volgende keer naar een midi-tower.
2. Voedingsproblemen.
3. Videokaart kan slecht contact maken em dus geen beeld.

pluspunten:
1. zeer chique pianolak finish.
2. zeer snel systeem voor de kosten.
tita_tovenaar schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:54:
Ik heb 'm(Asus T2-P Standard (S478) versie) hier 1,5jaar als server staan in de woonkamer ,tot nu Toe nog geen hardware matige problemen mee gehad.Qua lawaai vind ik ook wel mee vallen, hoewel ik hem niet kan vergelijken met een chenbro .
Let er wel op dat je hem bij assemblage half uit elkaar moet halen om alle onderdelen te plaatsen.
Vooral bij het plaatsen van cdrom oid is het lastig om de voorfront te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om deze kast te kopen, maar weet iemand of het mogelijk is om er zo een andere voeding in te bouwen, of worden er speciale maten gebruikt? Dit wil ik graag weten omdat voedingen vaak na een paar jaar stuk gaan en ik dan niet meteen alles wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:40:
Zelf ook nog even een vraagje.

De voeding is best een bron van enorm veel geluid.

Wat voor fan zit erin? Volgensmij een 92mm fan. Maar hij lijkt mij zo dun. 15mm ofzo?

Welke zou ik kunnen gebruiken als replacement?
De fan achter in de kast is een 92mm. De voedingsfan is een 80mm en die is idd 15mm dik. Je kan er
deze inzetten(heb ik zelf ook gedaan en dat scheelt echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 8 weken de terminator AE1 in de woonkamer staan als mediacenter met een 3400+.

Het is absoluut geen herriebak zoals hierboven omschreven wordt met een P4.

Er is ruimte voor een normale videokaart en alles is goed in te bouwen. Het lastig uit elkaar halen heb ik niet zo ervaren. Als je goed kijkt ligt tie zo uit elkaar. Als je 2 dvd-rom drives wil plaatsen dan is er echter maar ruimte voor 1 harde schijf. Alles zit er qua kabels bij geleverd, zelfs de floppy zit er standaard bij. De bijgeleverde koeler vind ik ook een positief punt. Deze maakt absoluut niet meer herrie dan een stock koeler van AMD.

Minpunt vind ik dat er geen TV-out op de onboard graphics zit en je moet geen overclockresultaten verwachten van de SIS chipset.

Verder heb ik hem bij 4Launch gekocht voor 107 euri's, dus 133 is veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 08:34:
Ik heb sinds 8 weken de terminator AE1 in de woonkamer staan als mediacenter met een 3400+.

Het is absoluut geen herriebak zoals hierboven omschreven wordt met een P4.

Er is ruimte voor een normale videokaart en alles is goed in te bouwen. Het lastig uit elkaar halen heb ik niet zo ervaren. Als je goed kijkt ligt tie zo uit elkaar. Als je 2 dvd-rom drives wil plaatsen dan is er echter maar ruimte voor 1 harde schijf. Alles zit er qua kabels bij geleverd, zelfs de floppy zit er standaard bij. De bijgeleverde koeler vind ik ook een positief punt. Deze maakt absoluut niet meer herrie dan een stock koeler van AMD.

Minpunt vind ik dat er geen TV-out op de onboard graphics zit en je moet geen overclockresultaten verwachten van de SIS chipset.

Verder heb ik hem bij 4Launch gekocht voor 107 euri's, dus 133 is veel te veel.
Sorry, zag net pas dat het toppic uit januari is.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

.....

Sorry, zag net pas dat het toppic uit januari is.
8)7
Geeft nix, dan kan ik hem ook even 'bumben' met mijn vraag >:)

De Audio-DJ functie werkt niet bij mij.
(Dus radio / CD zonder het OS te booten)

Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb het hele asus forum doorgewerkt, maar daar wordt je niet echt wijzer.
Reply 's in de trant van: "yes, I have the same problem" etc. etc.

Suggesties, tips, ideeen?
;(

| Security Management |

Pagina: 1