Toon posts:

Geen Geluid meer in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het probleem?
Ik heb een Soundblaster live value (standaard ding) die heb ik erin gedaan, vervolgens herkent hij de nieuwe hardware en installeert de benodigde stuurprogramma's. Nu wil ik ut2k4 of uberhaupt iets wat geluid geeft, afspelen. Alleen als ik bij configscherm, bij geluid kijk zegt ie dat er geen audioapparaat is. Wat je zou doen veronderstellen, dat ie geen stuurprogramma's heeft geinstalleerd. Probleem is dat, ik dat wel heb gedaan en dat ie bij apparaatbeheer ook zegt dat alles goed is geinstalleerd. Hij zegt netjes welke drivers het zijn, dat er een sb live value is geinstalleerd en dat het dus zou moeten werken.

Alleen het werkt dus niet. En het meest gare is dan helemaal, is dat als ik het in winamp bij preferences en dan output van de directsound zelf instel dat ik dan in winamp wel geluid hebt.

Wie kan mij uit de brand helpen?

- Bios onboard geluid is al disabled.
- Verder zou ik niet weten waar het aan zou kunnen liggen
- Nieuwe drivers al geprobeerd, hielp ook niks

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Al eens geprobeerd de drivers te deinstalleren, kaart eruit en er weer in, drivers opnieuw installeren?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Yep ook al geprobeerd.

Ik heb nu overigens ook in ut2k4 gewoon geluid. Alleen dan moet ik wel de system driver uitzetten. Zou dit betekenen dat het geluid in de bios nog is geactiveerd? Ik heb dat hele ding 10x doorgezocht op een mogelijkheid om het geluid te deactiveren, maar tevergeefs. Ik heb een K8n (s754) mobo en nergens kan ik er wat over vinden, ook niet in de manual. Het enige dat ik kan disablen wat met audio te maken heeft is de audio coded. Die staat nu op disabled. Mja, hij heeft ook al op enabled en auto gestaan en het werkte allemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Problem Solved, heb windows opnieuw geinstalleerd. Had geen zin om moeilijk te doen.

Slotje svp.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hallo,

Ik heb exact het zelfde probleem, maar een reinstall van windows is echt geen optie. Heeft iemand nog suggesties?

Ik heb de drivers gedeinstalleerd, via F5 gestart, het hielp allemaal niets.

- Drivers zijn goed geinstalleerd, alles lijkt te werken
- Maar bij tabblad audio staat: geen afspeelapparaten