[PHP4.4.0-4-debian]ldap_start_tls() afwezig?

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
/*
* Ik hoop dat ik op de goede plek zit ik ben niet helemaal zeker of dit nou in NOS of hier hoort...
*/

Het probleem is als volgt:
Ik ben bezig met een site waar gebruik wordt gemaakt van gegevens in een ldap-database.
Het praten met de ldap-database verloopt prima maar op dit moment zonder encryptie dus kan iedereen meeluisteren, en dat zou ik toch graag veranderen.
Er is een functie in php sinds versie 4.2.0 die dat mogelijk zou moeten maken: ldap_start_tls:

http://il2.php.net/manual/nl/function.ldap-start-tls.php

Op mijn machine (debian testing/etch) draait php 4.4.0-4:
code:
1
2
3
4
5
6
~:dpkg -l | grep php | grep ii
(...)
ii  php4                          4.4.0-4                        server-side, HTML-embedded scripting languag
(...)
ii  php4-ldap                     4.4.0-4                        LDAP module for php4
(...)

Dus je zou verwachten dat ldap_start_tls() zou moeten werken maar als ik hem gebruik krijg ik een "Fatal error: Call to undefined function: ldap_start_tls()..."
Weet er iemand toevallig waarom ldap_start_tls uit het debian pakket is gelaten of als dat niet het geval is wat dan wel de error zou kunnen veroorzaken?

Verder had ik nog een heel klein vraagje dat wat meer met html te maken heeft...
Is het mogelijk om in een title='bla' newlines te hebben zodat een lange uitleg in zijn geheel zichtbaar is? Ik heb \n en \ geprobeert maar dat wilde niet.
nieuw topic openen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KeeperoftheKeys schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:40:
/*
* Ik hoop dat ik op de goede plek zit ik ben niet helemaal zeker of dit nou in NOS of hier hoort...
*/
Als je dat niet zeker weet, waarom stuur je dan geen mailtje naar de moderators van het betreffende subforum? Bovendien staat het ook in onze FAQ vermeld: configuratieproblemen horen in een van de softwarefora, en in dit geval dus inderdaad Non-Windows Operating Systems.

Verder had ik nog een heel klein vraagje dat wat meer met html te maken heeft...
Is het mogelijk om in een title='bla' newlines te hebben zodat een lange uitleg in zijn geheel zichtbaar is? Ik heb \n en \ geprobeert maar dat wilde niet.
nieuw topic openen?
Volgens mij kan dat niet, althans, niet zonder Javascript. Maar dat weten ze in W&G beter. Of je daar een nieuw topic kan openen moet je zelf maar even uitzoeken; je vraag doet me vrij eenvoudig aan, en lijkt me dus ook makkelijk op te lossen met Google. ;)

PW>>NOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

code:
1
2
3
cara:/home/hylke/public_html# apt-file show php4-ldap
php4-ldap: usr/lib/php4/20050606/ldap.so
php4-ldap: usr/share/doc/php4-ldap

Ik denk dat je dus de regel 'extension=ldap.so' mist, wat zegt je phpinfio() uitvoer hierover ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Keeper of the Keys
Het praten met de ldap directory werkt gewoon (ik kan bind'en en ik kan data uit de directory halen) maar ik kan er geen tls overheen gooien...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
phpinfo()
ldap
LDAP Support    enabled
RCS Version     $Id: ldap.c,v 1.130.2.13 2005/05/08 16:06:24 sniper Exp $
Total Links     0/unlimited
API Version     2004
Vendor Name     OpenLDAP
Vendor Version  20130

code:
1
2
3
/home/eliyahu# grep ldap.so /etc/php4/* -r
/etc/php4/apache2/php.ini:extension=ldap.so
/etc/php4/cli/php.ini:extension=ldap.so

Apt-file geeft bij mij exact dezelfde output als bij jou.

• Keeper of the Keys
Even een snoeiharde schop naar boven....

Ik ga denk ik zo anders overstappen op php5 voor zover ik weet draai ik niets dat van 4 afhankelijk is...

• Keeper of the Keys
Nou ook php5 lijkt de functie niet te hebben, zelfde verhaal als php4.

En ik heb het toch wel nodig want op dit moment wil de website/php ook niet met ldaps (ldap over ssl) praten, wat waarschijnlijk ligt aan het feit dat ik geen certificate enzo heb.

Voor 'gewoon' ldap (CLI) en voor PAM-ldap kun je het eisen van een certificate uitschakelen in de .conf bestanden maar voor php weet ik niet waar ik dat moet doen...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
debian maillinglist?
Bug openen op de bugtracker van Debian?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

http://lists.debian.org/debian-devel/2005/01/msg01341.html beschrijft dit probleem ook.
all I found in php5 source is that the ldap module won't have this function unless the LDAP api version is greater than 2000.
Pagina: 1