Ethernet-netwerkcard op UTP aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Wiel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01-2024
Beste mensen,

Ik heb een IBM thinkpad 345C laptop met een Ethernet PCMCIA netwerkcard.
Hoe kan ik die ethernetcard aansluiten op een router (UTP)?

In die oude 80486-laptop zit een Xircom PCMCA ethernetkaartje.

Ik wil eigenlijk een Belkin (cardbus) draadloos netwerkkaartje plaatsen maar ik kan de drivers niet op die laptop krijgen. Er zit geen CDROM is, geen USB, geen onboard netwerk.

Wel een floppy, parr en Ser.

Dank voor de service.

Met vriendelijke groet,
Theo Wieleman

Wiel

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wiel schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:29:
Hoe kan ik die ethernetcard aansluiten op een router (UTP)?
Met een UTP-kabeltje?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Met een Ethernet PCMCIA kaart via UTP op een router? Ethernet wordt voornamelijk geconnect via UTP, dus als er een aansluiting op die card zit, kabeltje ertussen.

Wirelessdrivers moeten over te zetten zijn via diskette, maar of de drivers werken op een 486? Denk dat ze minstens Windows 98SE moeten hebben, en mss zelfs MMX.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:14
Bedoel je niet dat je een BNC aansluiting hebt. Rond, hoort een coaxkabeltje in :? 8)7

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
cryforhelp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:39:
Bedoel je niet dat je een BNC aansluiting hebt. Rond, hoort een coaxkabeltje in :? 8)7
Ja of, en daar gok ik op, hij is het verloopje van xircom naar UTP kwijt. Als dat zo is, kan je je portemonnee gaan trekken want die dingen zijn kneiterduur.

Maar feit is dat niemand iets met deze OP kan, te weinig relevante info.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:54

BHQ

Zo'n kabeltje is redelijk aan de prijs ja, Nowthatsit heeft ze.

Verwijderd

Zet een servertje op met 2 netwerkkaarten, een UTP en BNC NIC.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 19:33
koop gewoon een netwerkkaart met een rj45 aansluiting? als die van jou een bnc aansluiting heeft... dat converteren kan wel, er zijn hubs met zowel een bnc als wat utp aansluitingen. alleen weet ik niet of die nog te koop zijn

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cardbus gaat niet werken op een 486 laptop denk ik.. die heeft waarschijnlijk een 16-bit PCMCIA-slot (Cardbus is 32-bit)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bigs schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:20:
Cardbus gaat niet werken op een 486 laptop denk ik.. die heeft waarschijnlijk een 16-bit PCMCIA-slot (Cardbus is 32-bit)
Dat was ook mijn eerst gedachte...en ik weet zeker dat je gelijk hebt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Simpelste en goedkoopste oplossing : op Marktplaats een 10 Mbps hubje met een coax-aansluiting kopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Joen
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik heb hier zelfs nog zo'n 9-poorts hubje liggen (8x UTP, 1x coax, 10Mbps).
Maar wie gebruikt er thuis nog coax.... Dat zijn er nog maar weinigen denk ik. :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als dat ding een floppy-drive heeft, dan mik je toch je drivers via een floppy over? zippen kan prima naar meedere diskettes.

Dus verloopjes, hubs, andere nic's heb je niet nodig, 1 of 2 floppy's moet genoeg zijn.

Ey!! Macarena \o/

• Wiel
  • Laatst online: 16-01-2024
Friends,

Dank voor de goeie tips !

Op deze 486-Thinkpad draait WIN95. Die moet ik maar eens gaan upgraden naar Minimaal Win 98.

Mijn Wireless Belkin F5D6020 V3 netwerkkaartje lijkt een Realtek RTL8180L gebaseerde CardBus 802.11b adaptor die 802.11b (11 Mbit) aan kan. 32 bits ?? Heb ik na lang zoeken niet kunnen vinden.

Het kan zijn dat de Thinkpad 345C laptop een 32-bits PCMCIA netwerkkaart aan kan dus mijn zojuist aangeschafte Belkin F5D6020 zou dan niet kunnen werken.

Ik ga eens proberen of ik een CDROMspeler kan vinden voor de Par. poort. (zg. Backpac).
Want ik kan de files van de CDrom van Belkin (de drivers) niet op een CD kwijt.
Eigenlijk weet ik niet welke files in dan op CD moet zetten.

Groet van Theo

Wiel

Verwijderd

Cardbus is 32-bit, en wireless op zo'n beestje kan je vergeten, zeker met Windows 95.

Wat je het makkelijkst kan doen (behalve het ding afschrijven) is een oud 10Mbit PCMCIA-kaartje met dongle kopen; dat zal goedkoper zijn dan een losse dongle.
Pagina: 1