Toon posts:

[XP] Terminal services start niet!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik zit met een rare probleem. Ik krijg elke keer een foutmelding wanneer ik Terminal Services wil starten, via control panel -> performance and maintenance -> administrative tools -> Services.

De foutmedling:
"Could not start the Terminal Services service on local computer.
Error 126: The specified module could not be found."

ik wil namelijk via remote dekstop mijn pc kunnen beheren, maar als teminal services niet draait kan ik mijn pc ook niet bereiken.

Is er iemand die mij kan helpen? ;(

Mijn situatie:
2 pc's met windows Xp Professional service pack 1.
pc 1 doet het wel met remote desktop (hier draait terminal services wel geen foutmelding).
pc 2 doet het niet omdat hij terminal services niet kan draaien mist iets ofzo (foutmelding hierboven).
Remote desktop wordt automatisch geinstalleerd met Xp

Pogingen:
Op zoek naar de missing modules met behulp van error 126
Events Log moet ik nog naar kijken...

nog meer details?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 11:32 ]

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Heb je al geprobeerd om het onderdeel eerst te verwijderen en daarna opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je die terminal services verwijderen en met wat moet je het weer installeren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vertel eerst eens welke versie van Windows je gebruikt, zodat we er überhaupt iets nuttigs over kunnen zeggen. Wat zie je in de eventlogs, en is je pc helemaal up-to-date qua updates? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Ik haal even je HELP en de overbodige vraagtekens uit de topictitel. Één is meer dan zat, en help is een loze kreet op een forum waar heel veel vragen om hulp worden geplaatst ;) Geef nog even je OS door, dan zet ik dat er ook nog even bij :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13
Heb je wel extern bureaublad aangezet ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:32:
Hoe moet je die terminal services verwijderen en met wat moet je het weer installeren?
Sja. Het kwam mee met de Windows Setup CD, het is dus niets meer dan logisch dat je die daarvoor moet gebruiken ;) Configuratiescherm » Software » Windows Componenten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het aangezet. en ik weet hoe extern bureablad werkt.
extern bureablad werkt allen als je een terminal server hebt.

ik ga het effe proberen de te verwijderen via windows components als ik het kan vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
laat me raden, pc2 is een XP Home machine... die heeft geen terminalservices (mischien wel de services, maar draaien zal hij nooit)

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BalusC schreef op zondag 15 januari 2006 @ 08:38:
[...]

Sja. Het kwam mee met de Windows Setup CD, het is dus niets meer dan logisch dat je die daarvoor moet gebruiken ;) Configuratiescherm » Software » Windows Componenten :)
..waar het met XP dus niet staat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:45:
[...]

..waar het met XP dus niet staat ;)
Hij heeft gelijk ik kan het nergens vinden in de Windows Components. Misschien nog andere suggesties hoe ik terminal services kan laten draaien.

de foutmelding zegt hij mist een module ofzo. ik heb die error op het net gezocht (google, av etc...)
maar ik word er niet wijzer van.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
hakkatjai geef ook even antwoord op de vragen die ik mijn post hierboven stelde :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1