[nieuwsitem] Hasselblad 39 mpixel cam fouten

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Hasselblad heeft de allereerste 39 megapixel camera ter wereld geïntroduceerd. De digitale spiegelreflexcamera H2D-39 borduurt voort op Hasselblads bestaande H2 en is compatible met de H- en V-lenzen van het bedrijf. De ccd-sensor van het fototoestel is twee keer zo groot als die van 35mm camera's. Beelden die met maximale resolutie in raw-formaat geschoten worden, hebben een bestandsgrootte van 78MB. Gecomprimeerde foto's zonder kwaliteitsverlies (TIF) zijn 50MB groot.
[edit]

Iemand ... Remy, dank u wees me op de subtiliteit van camera =! digiback. Dus dat is niet echt een punt.

Phase One had al een Digiback geintroduceerd op basis van dezelfde Kodak 39 Mpixel CCD, de P45, en die werd al eerder geintroduceerd, voor gebruik op een aantal Hasselblad, Contax en Mamiya camera's Zie http://phaseone.com/Conte...seOneDBPressReleases.aspx

Press release van Phase One: 13 December 2005 "P45 Shipping Now!"

De Kodak CCD, waarover hier al bericht werd in nieuws: Kodak introduceert 39 megapixel CCD voor fotografie is in staat om in nog veel grotere RAW te schieten ook: 7216 x 5412 pixels bij 24 bit RGB: 112 MB, bij
48 bit RGB: 224 MB en bij 64 bit CMYK: 299 MB

[ Voor 8% gewijzigd door JumpStart op 14-01-2006 21:31 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JumpStart schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:10:

De Kodak CCD, waarover hier al bericht werd in nieuws: Kodak introduceert 39 megapixel CCD voor fotografie is in staat om in nog veel grotere RAW te schieten ook: 7216 x 5412 pixels bij 24 bit RGB: 112 MB, bij
48 bit RGB: 224 MB en bij 64 bit CMYK: 299 MB
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat nog van enige informatie is gezien de stijl van het nieuwbericht, want die gaat alleen over de Hasselblad. Mocht er nou nog andere, extra informatie gegeven worden, dan zou de info die jij aandraagt van pas komen. Eerlijk gezegd denk ik dat die informatie beter terecht kon (:+) in de reacties onder het nieuwsbericht :).