Crashende Speedtouch 716 v5

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 11:36
Mijn Speedtouch 716 heb ik nu zo'n 2 maanden en alles werkte goed.

De laatste 1,5-2 weken is er een probleem.

Het modem crasht op de meest vreemde momenten. Soms is er uren niks aan de hand maar soms gaat hij ook elke 5 minuten onderuit.

Power off werkt niet nadat het modem gecrashed is. Het enige wat werkt is de stekker eruit en dan 5-10 seconden wachten en dan de stekker er weer in.

Herkent iemand dit probleem? Ik heb sterk het vermoeden dat mijn modem niet goed meer is maar wil eerst checken of er geen andere oplossing is dan omruilen.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien firmware update uitvoeren?

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik heb mijn speedtouch 716v5 ook ongeveer 2 maanden. Bij mij valt de ADSL verbinding de laatste 1,5 - 2 weken regelmatig weg en herstelt zich automatisch (volgens log van de modem).
Ik heb er een paar dagen geleden firmware v 5.4.0 in gezet, hierna viel de verbinding nog een paar keer weg.
Vanmorgen even in de modem gekeken, en de verbinding is nu de laatste 3 dagen niet meer verbroken. :)
Volgens mij is KPN bezig. :Z
Wel vreemd daar ik planet adsl advanced heb dus 8MB, en mijn centrale nog niet aangepast is aan ADSL2+. Dus volgens mij zou er niets moeten veranderd zijn aan mijn verbinding :? :?

• Frostie
Het is niet echt een probleem dat ik de verbinding kwijt raak (dat is meer een gevolg).

Het modem crasht echt hardwarematig (alle lampjes gaan dan ook uit). Vervolgens komt het modem ook zelf niet meer up maar moet echt de stekker er een paar minuten uit en dan start hij vanzelf weer up en komt ook de ADSL weer up.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

Reptile209

- gers -

Frostie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:12:
Mijn Speedtouch 716 heb ik nu zo'n 2 maanden en alles werkte goed.

De laatste 1,5-2 weken is er een probleem.

Het modem crasht op de meest vreemde momenten. Soms is er uren niks aan de hand maar soms gaat hij ook elke 5 minuten onderuit.

Power off werkt niet nadat het modem gecrashed is. Het enige wat werkt is de stekker eruit en dan 5-10 seconden wachten en dan de stekker er weer in.

Herkent iemand dit probleem? Ik heb sterk het vermoeden dat mijn modem niet goed meer is maar wil eerst checken of er geen andere oplossing is dan omruilen.
Ik zou gokken dat je modem dood (aan het gaan) is. Neem even contact op met de helpdesk van je ISP, omruilen binnen de garantie zou geen probleem mogen zijn. En wellicht krijg je iemand aan de lijn die het probleem herkent en kan aangeven of een firmware update zou kunnen helpen. Zo niet, dan bespaar je jezelf misschien een hoop geklooi voor niks :).

Zo scherp als een voetbal!

• Frostie
Reptile209 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 10:05:
[...]

Ik zou gokken dat je modem dood (aan het gaan) is. Neem even contact op met de helpdesk van je ISP, omruilen binnen de garantie zou geen probleem mogen zijn. En wellicht krijg je iemand aan de lijn die het probleem herkent en kan aangeven of een firmware update zou kunnen helpen. Zo niet, dan bespaar je jezelf misschien een hoop geklooi voor niks :).
Dit vermoeden heb ik ook maar helaas zit de helpdesk op zondag dicht :-)

[off-topic] Hoe is het op CT? [/off-topic]

• Frostie
De KPN belt me binnen 5 werkdagen terug met een retournummer.... Modem crasht steeds vaker dus ik denk dat hij inderdaad aan het overlijden is.

• Pindakaasman
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 09:12:
Ik heb mijn speedtouch 716v5 ook ongeveer 2 maanden. Bij mij valt de ADSL verbinding de laatste 1,5 - 2 weken regelmatig weg en herstelt zich automatisch (volgens log van de modem).
Ik heb er een paar dagen geleden firmware v 5.4.0 in gezet, hierna viel de verbinding nog een paar keer weg.
Vanmorgen even in de modem gekeken, en de verbinding is nu de laatste 3 dagen niet meer verbroken. :)
Volgens mij is KPN bezig. :Z
Wel vreemd daar ik planet adsl advanced heb dus 8MB, en mijn centrale nog niet aangepast is aan ADSL2+. Dus volgens mij zou er niets moeten veranderd zijn aan mijn verbinding :? :?
Weird... ik heb hetzelfde probleem (ook met de SpeedTouch™ 716v5(WL)
Als ik aan het downloaden merk ik het niet eens... het is meer als ik online games speel, dan wordt ik gewoon gedisconnect :( zeer frustrerend als je b.v. hooked aan wow bent :)
De helpdesk heeft deze klacht al meer gehad en ze maken een ticket (?) aan en gaan er naar kijken. Ze houden me op de hoogte van de status (ik hang net de telefoon op) Als ik iets terug hoor zal ik het hier posten :)

• Reptile209
  • Laatst online: 19:44

Reptile209

- gers -

Pindakaasman schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:33:
[...]

Weird... ik heb hetzelfde probleem (ook met de SpeedTouch™ 716v5(WL)
Als ik aan het downloaden merk ik het niet eens... het is meer als ik online games speel, dan wordt ik gewoon gedisconnect :( zeer frustrerend als je b.v. hooked aan wow bent :)
De helpdesk heeft deze klacht al meer gehad en ze maken een ticket (?) aan en gaan er naar kijken. Ze houden me op de hoogte van de status (ik hang net de telefoon op) Als ik iets terug hoor zal ik het hier posten :)
Wordt je alleen gedisconnect, of vallen net als bij Frostie ook de lampjes e.d. uit? Indien alleen disconnect zou ik het eerst eens in je bekabeling/splitter zoeken. Als hij echt uit gaat, bel je helpdesk.

offtopic:
Frostie: op CT gaat het lekker, 15 feb eindelijk afstuderen :)

Zo scherp als een voetbal!

• Frostie
Reptile209 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:28:
[...]

offtopic:
offtopic:
It's about time! Maar goed dat ook voor jou het einde in zicht is :-)

• Pindakaasman
Reptile209 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:28:
[...]

Wordt je alleen gedisconnect, of vallen net als bij Frostie ook de lampjes e.d. uit? Indien alleen disconnect zou ik het eerst eens in je bekabeling/splitter zoeken. Als hij echt uit gaat, bel je helpdesk.

offtopic:
Nee ik wordt gedisconect. na 10 sec komt de verbinding terug, router blijft het gewoon doen

Verwijderd

pindakaas man: Ik heb hetzelfde probleem met online gaming.
Weet je al wat meer?

• Pindakaasman
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:50:
pindakaas man: Ik heb hetzelfde probleem met online gaming.
Weet je al wat meer?
eeuuhhmm.... heb de helpdesk weer gebeld, die dude denkt dat de router kapot is. Hij gaf me nog wel als tip om de channel keuze (voor het wifi) niet op auto te zetten maar op vaste kanalen (op zowel je AP als op je client natuurlijk) Tevens even scannen welke netwerken er in de buurt zijn en kijken op welk channel die zitten en zorgen dat je daar 2 channels vandaan zit. Dit is natuurlijk allemaal leuk verzonnen maar ik heb het probleem ook wired dus ik denk niet dat dit de oplossing is.
Hij denkt overigens dat het een hardware probleem is omdat ik dit probleem al heb vanaf dag 1 dat ik klant ben. Verder heb ik alles al omgewisseld en opnieuw geconfigureerd etc. etc.

Maar als je ook die router hebt zou je eens kunnen proberen om hem een harde reset te geven (terwijl hij aanstaat een pen in het reset gaatje stoppen en dan 7 seconde ingedrukt houden dan gaat de powerled rood branden en dan is hij gereset). Dan vervolgens moet je hem als bridge configureren, dan is hij compleet transparant en kan het iig geen instelling zijn.

Zit je ook bij TweakDSL?

Verwijderd

nee, ik zit bij kpn: direct adsl. (sinds 2 weken oid)
Ik heb zelfs wifi uit staan omdat ik alleen maar wired gebruik.
Ik zat er aan te denken om de firewall ook nog te disablen.
Kheb zelfs nog portforwarding enabled naar m'n xbox en Upnp (oid) ge-enabled om nog meer gezeik te voorkomen. Mag ook niet baten.

ik baal ervan

Verwijderd

vandaag contact gehad met kpn en met speedtouch.
kpn reageerde zeer geirriteerd en kon me niet verder helpen.
Speedtouch hielp me uitstekend en vermoedde dat de firewall gedisabled moest worden. (icm online gaming)

Ik ga die optie vanavond proberen en post morgen of het success heeft gehad of niet.

Verwijderd

firewall uitgezet en ik moet zeggen dat het al een stuk beter was!
Gisteravond werd ik er maar 1 keer uitgeknikkerd. Misschien kwam dat doordat mijn vriendin ook aan het internetten was.... Ik hou het in de gaten. Mocht het nog een keer voorkomen dan ga ik weer bellen.

Trouwens.. bellen met speedtouch kost je 70 cent per minuut!

Verwijderd

Firewall hier ook uitgezet en tot nu toe nog steeds geen D/C's in Monster and Me of haperingen in internet algemeen.

• Frostie
Ik heb vandaag mijn nieuwe modem ontvangen en tot nu toe geen problemen! (trouwens ook een dikke plus voor de KPN service, effectief niet eens een dag helemaal zonder modem gezeten!).

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Het probleem van de topicstarter is opgelost. De overige problemen die langs gekomen zijn in dit topic hebben verder niks te maken met het beschreven probleem van de topicstarter. Vandaar dat deze op slot zal gaan.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.