Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Norton met BitDefender

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik al lange tijd Norton Systemworks, alleen dan niet de firewall dus eigenlijk alleen de antivirus van norton. Gisteren heb ik BitDefender Pro v9 geinstaleerd op mijn computer, nu heb ik een aantal problemen op mijn computer.

- Norton AntiVirus scand erg langzaam
- MSN messenger start echt super langzaam (ongeveer 3 min) of soms meld hij helemaal niet aan en reageerd het niet.
- Ad-Aware reageert niet onder (full)scan.
- Computer is (ietsje) langzamer.
- Instal van FEAR reageerde niet.

Ik gebruik Windows XP SP2 home edition. Zouden bitdefender en norton samen voor deze problemen kunnen zorgen? Zo ja, dan de-installeer ik BitDefender....Zo nee, weet iemand anders een mogelijk / oplossing voor dit probleem?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Heb je de firewall van bitdefender Pro wel uitstaan?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
nu staat norton er om bekent enorm resource vreetend pakket te zijn, en ik kan me goed voorstellen dat je computer 10/20% snelheid kwijt is puurt door de software, maar dat apps niet starten hoort natuurlijk niet..

je vraagt of een combinatie van bitdefender en norton dit zou kunnen veroorzaken. nou het mag natuurlijk niet, maar het zou idd best kunnen
lijk mij dat de enige manier om daar achter te komen is om iig 1 van de 2 te deinstalleren (en als ik mocht kiezen zou dat norton zijn)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

2 on access virusscanners installeren is nooit slim. Vroeg of lat zullen ze elkaar gaan bijten met problemen als jij in je topicstart omschrijft als gevolg. Ik zou zelf meer vertrouwen op de virusscanner van Bitdefender dan die van Norton eigenlijk. Is het geen optie om norton, die je blijkbaar alleen als av scanner gebruikt, te vervangen voor bitdefender ?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mijn norton abbo verloopt op 6 februari, dus dan stap ik over op BitDefender, ik heb zonet BD gede-installeerd en nu loopt de computer weer als een zonnetje. Norton en BitDefender gaan dus niet samen (norton stond trouwens aan en BD stond uit). Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Norton en andere AV software gaat inderdaad niet of slecht samen. Wees blij dat je nog wel je Windows in kon komen, toen ik nog voor de technische helpdesk werkte bij Symantec hadden we veel te maken met de Aldi PCs waar al een AV op geinstalleerd stond en men daar nog eens Norton bij wilde zetten.
Dat was echt een drama!

Let trouwens ook op dat je Norton volledig verwijderd want zelfs overgebleven services draaiend op de achtergrond kunnen die problemen weer terug komen zodra je BD weer installeerd.
Pagina: 1