Even een update.
Ik betrap mezelf erop dat ik door nabewerking en door te lang met een foto bezig te zijn sommige zaken uit het oog verlies. Zo kan ik bv. lang bezig zijn met kleuren/contrast om vervolgens de hele compo uit het oog te verliezen (of andersom). Dit wordt vooral duidelijk als ik het commentaar hoor van mensen die mijn foto's voor het eerst zien (dus geen vergelijking met het orgineel kunnen maken).
Een verbetering van het orgineel hoeft niet te betekenen dat ik ook het meeste uit de foto haal.
Dus bij deze een aantal varianten op mijn startpost. C&C welkom.
#1_update
Opmerking 'te veel lucht' een aantal keer gehoord dus bij deze een nieuwe crop:

#2_update
Mijn meisie vond deze beter vanwege de actie in de foto

#3_update
De interactie tussen de twee mensen op het paard vind ik beter. Wel jammer dat de zee er niet op staat en het tweede paard z'n hoofd niet zichtbaar is.

#4_update
Dit is voor mij een duidelijk mindere compo. Meer strand te zien maar imo geen verbetering. Mee eens?

#5_update
Na de opmerking dat de focus meer naar voren mocht heb ik dit proberen te bereiken met een nieuwe crop. In mijn ogen verliest de foto nu wel impact door de krappere kadering. Verder heb ik ook de opmerking gekregen dat de horizon en de mensen die daar lopen weg mogen. Hier kan ik mij niet in vinden.

#7_update
Ook een nieuwe crop om een minder centraal onderwerp te krijgen en meer het gevoel te geven dat de hond in de foto springt.