Toon posts:

[iPod] Shuffle restoren zonder updater?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week, de ipod updater geinstalleerd, niet lang daarna deed mijn shuffle (windows) het niet meer. lampjes branden maar geen geluid.
Als ik hem in mijn pc stop, wordt ie wel herkend als removable storage, autoplay start maar krijgt vervolgens geen toegang. en ook in itunes is ie niet meer zichtbaar.
Restoren met de ipod updater gaat niet want die krijgt ook geen toegang.
is er een andere manier om dat ding te restoren / of formatteren(met windows? ofzo) of anders aan de praat te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 15-01-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Hallo Shufflemoe,

Kreten als help en bedankt zijn hier nodig, deze heb ik maar even verwijderd :). Je zegt "Restoren met de ipod updater gaat niet want die krijgt ook geen toegang." zou je hier nog even de exacte melding kunnen plaatsen, en eventueel ook meldingen uit het logboek van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Ipod updater is oneindig aan het "Initializing", er gebeurt dus feitelijk verder niks.
Hetzelfde geldt voor Autoplay: het zaklantaarntje gaat heen en weer en er gebeurt verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de oplossing hiervoor ook graag willen weten. Zit namelijk met hetzelfde probleem.

Explorer Nieuwe drive verschijnt maar is "niet toegankelijk". "Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat".

iTunes iPod verschijnt niet.

iPod Updater Blijft eeuwig staan op "Initializing..."

EphPod "The drive you have chosen does not appear to have the
proper iPod directory structure. All iPods have a main
directory called ipod_control, and several subdirectories,
including 20 hidden directories of music files."

"You will not be able to continue with EphPod unless you
build this directory structure."

Dan krijg ik de optie "Build iPod Directory structure". Kies ik dit dan krijg ik "Cannot create :\iPod_Control." en EphPod loopt vervolgens vast.

Ik heb alle stappen op deze pagina gevolgd maar ben er nog steeds niet uit. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716

Ook geprobeert de shuffle te resetten zonder succes. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300595 http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300595

Om eerlijk te zijn heb ik met geen enkele dap zoveel problemen gehad als met de iPod. Dit is mijn eerste dap die niet echt plug 'n play is trouwens en waarvoor ik ben gebonden aan bepaalde software. Normaal zweer ik bij plug 'n play maar had na lang twijfelen en na goede kritiek te horen over iTunes een uitzondering gemaakt. Ik hoop dat dit zo niet is in combinatie met een mac en dat daar alles gewoon werkt..? Dan heb ik des te meer reden om te switchen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer is wat dingen te bekijken met

start | instellingen | administrative tools | disk management

bekijk de eigenschappen is, en probeer met rechtermuisknop formateren
..in FAT mode

-edit: belangrijk, software als itunes kan je shuffle 'locken', zodat ie exclusief voor dat programma beschikbaar is, gooi ook ff alle ipod rommel van je pc

(let op dat je geen muziek weg tyft)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle ipodrommel is van de pc. Ik steek de shuffle in de usb-poort. Nieuwe letter verschijnt in explorer (Apple iPod Shuffle (L:)). Als ik met de rechtermuis op klik om dus de eigenschappen te zien of te formatteren dan verschijnt er een zandlopertje dat ongeveer 30sec blijft staan en vervolgens weer verdwijnt.
Als ik erop dubbelklik --> zie boven 1ste punt

Maw de shuffle wordt wel door xp herkend maar ik kan de shuffle op geen enkele manier aanspreken.
Als de shuffle in de poort zit dan knippert het oranje ledje langzaam. AMs de shuffle er niet in zit en ik druk op play dan knippert het groene en oranje ledje afwisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Als de shuffle in de poort zit dan knippert het oranje ledje langzaam'

dit is normaal, staat ook in je user manual..

dat je suffle afwisselend knippert komt denk ik doordat er geen muziek afspeelbaar is
(mocht het zo zijn dat je wel muziek er op gezet hebt, dan kan het zo zijn dat de 'minidatabase' laat ik het zo maar even noemen.., stuk/beschadigd is)

ik denk dat de software flash fout is gegaan ; )

check pagina 24: http://manuals.info.apple.com/en/iPodshuffleUserGuide.pdf

en als je toegang tot andere pc's hebt, lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar even op te kijken..

ik weet niet of je deze ipod update software van inet afgehaald hebt, maar op je eigen cd die je erbij gekregen hebt staat deze (flash) software ook...

als bovenstaande niet werkt, zou ik hem terug naar apple sturen.. suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 18:57 ]

Pagina: 1