Geschikt voor overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Hallo alweer,

ik ben op zoek naar een pc als server(wordt waarschijnlijk pentium 2 of 3 kwa budget) om in m'n casemod te verwerken. Nu zit ik erover na te denken om een van deze systeempjes te kopen:

HP Vectra VE

PentiumII-400 Mhz./4.3 GB HDD/64 MB RAM/FDD/LAN

Fujitsu ErgoPro x365-400

PentiumII-400 Mhz./4.3 GB HDD/64 MB RAM/FDD/LAN

Zijn ze (goed) te overclocken en welke zal beter zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door drooger op 14-01-2006 19:57 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Meestal is er aan de machines van HP niks aan te passen aan de FSB e.d.
Ik heb hier een PIII866 van HP waar echt helemaal niks aan te klokken is! :r

[ Voor 1% gewijzigd door Lord_Nemesis op 14-01-2006 19:58 . Reden: klote typo's altijd... ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
en die fujitu dan? Valt die te overclocken?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Probeer via google eens te achterhalen wat er voor bord in zit (geldt voor elk systeem). Dan kun je er vaak al achterkomen of dat bord een beetje geschikt is voor overklokken.

Succes!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Ik heb net gezocht en dit gevonden op http://developer.novell.com/yes/41666.htm:

Mother Board Revision AA 693072-405

Misschien dat jullie er wijzer van worden, want ik word dat niet echt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Alles is over te klokken, alleen bij geen van deze 2 systemen zal dat makkelijk zijn. Dit soort machines zijn gemaakt om lang stabiel te draaien, en daarbij is overclocken geen optie. Dus geen instellingen voor fsb in de bios, weinig of geen mogelijkheden met de pll via softfsb o.i.d.

Maargoed, als je het ding ook echt als server wilt draaien zou ik ook niet gaan oc-en.
Zodra je gaat oc-en gaat je stabiliteit vroeg of later achteruit, je verbruik gaat omhoog en qua snelheid schiet je er bij een server vrij weinig mee op :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn een aantal redenen waarom ik het overclocken niet eens zou proberen op die oude gebakjes:
- Het zijn zogenaamde OEM pc's, hierbij zijn vaak veel bios opties uitgeschakeld (waaronder overclocken)
- Het zijn PII's op 400Mhz, veel sneller zijn ze niet gemaakt. Een erg grote overclock hoef je ook niet te verwachten. Daarbij zijn PII's over het algemeen niet erg goed overclockbaar (de Celerons weer wel)
- Je merkt geen verschil, al overclock je naar 500Mhz. Ze zijn traag en blijven traag.

🖥️ | 🚗

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Maar het is misschien wel handig als ik de server wil gaan gebruiken om age of empires 2 ofzo wil gaan hosten :P

Het overclocken is ook meer voor het uiterlijk, niet voor de presentaties. Het staat leuker als je een pc met 500 mHz hebt vergeleken met 300 mHz o.i.d.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Ik denk dat ik dan wel genoeg weet, 'k ga voor de fujitsu. Ook gelijk maar een harde schijfje van paar gig erbij proberen te kopen, anders zit ik maar met 4 gig...

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Het overclocken is ook meer voor het uiterlijk, niet voor de presentaties. Het staat leuker als je een pc met 500 mHz hebt vergeleken met 300 mHz o.i.d.
Tja als je dan wil patsen ga dan een p4 op 6GHz laten lopen ofzo dan is het leuk maar een pII overclocken :z om dan te zeggen dat je er 100MHz bij hebt? sure!

* guidooo gaat maar es naar bed

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Tja als je dan wil patsen ga dan een p4 op 6GHz laten lopen ofzo dan is het leuk maar een pII overclocken :z om dan te zeggen dat je er 100MHz bij hebt? sure!

* guidooo gaat maar es naar bed
Ik doe voorzichtig met met aldi pc'tje, heb een stille koeler erop dus niet een goede overclock-koeler.

Pagina: 1