Toon posts:

[MCE 2005] Asus Pundit met PVR-500, irq conflict*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus Pundit-R350 met daarin (met veel proppen) een Hauppauge PVR-500 MCE kaart met dual tuner. Het zaakje draait Windows MCE 2005 met alle updates netjes geinstalleerd.

De PVR500 gebruikt de nieuwste drivers (051214 Amity2 2.0.35.23348.3264 (WHQL Signed).

Resultaat: een schokkend beeld.
Oorzaak: vermoedelijk een IRQ conflict. De eerste tuner zit op dezelfde IRQ als de onboard soundcard, de tweede tuner zit op dezelfde IRQ als de grafische kaart.

Standaard ziet de IRQ assignment er zo uit:

0 systeemtimer
1 toetsenbord
4 com1
8 cmos/real time clock
13 numeric coprocessor
14 primary ide
15 secundary ide
21 acpi compliant system

16 ene cb-710/712/714/810 cardbus controler
16 ati radeon 9000/9100 pro igp series
16 hauppauge wintv pvr pcii (23xxdxx) (tuner 2)

16 realtek rtl8139/810x family fast ethernet nic
17 hauppauge wintv pvr pcii (23xxdxx) (tuner 1)
17 soundmax integrated digital audio

18 via ohci compliant ieeee 1394 host controller
19 ene pci memory card reader controller
19 standard enhanced pci-usb hostcontroller
19 standard openhcd usb host-controller

Welnu, op diverse fora zijn er genoeg threads met mensen met hetzelfde probleem en zelfs nog met een oplossing (onder meer Verwijderd in "Bouw een Debian/MythTV systeem met de As...").

Alle oplossingen stellen ongeveer hetzelfde: zet ACPI uit in de BIOS, installeer Windows met een niet-ACPI HAL, en "klooi wat met de IRQ settings". Als ik dat doe dan worden in ieder geval alle 'virtual IRQ's' (> 15 netjes naar echte IRQ's omgeturnd)

Nu is mijn probleem dat ik geen idee heb hoe met de IRQ settings te klooien. In Windows apparaatbeheer kan ik de IRQ's zien maar het veranderen is niet mogelijk, en in de BIOS kan je alleen maar ACPI aan- en uitzetten, en IRQ's reserveren voor ISA kaarten. That's it. :'(
Met het IRQ's reserveren en het beurtelings installeren of deinstalleren van wat zaken kan ik wel de IRQ's laten schuiven, maar het lijkt wel alsof de soundcard stroop aan zijn reet heeft :( , de eerste tuner gaat altijd lekker op dezelfde IRQ zitten.

Ik hoor diverse mensen roepen dat het voor hen werkt, dus please please tell me wat ik over het hoofd zie... ben ervaren met Windows (3.0 tot 2003) maar IRQ conflicts are soo last century (DACHT IK!!) 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even [MCE 2005] vooraan de titel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Heb je hier ondertussen al een oplossing voor gevonden?

Ik heb nu hetzelfde probleem, ook met een Pundit R350 alleen dan met een Hauppauge PVR-150 MCE

IRQ 16 wordt gebruikt voor mijn videokaart en tv-kaart. Ik krijg het ook niet voor elkaar om dat IRQ probleem op te lossen.