[XP] Laptop gaat na slaapstand direct weer in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30
Ik heb even gezocht op GoT, maar kon niets over dit specifieke probleem vinden. Ik heb een Acer Aspire 1680 laptop (Pentium M) met XP Home NL.

Ik zet de computer na gebruik altijd in de slaapstand (hybernate), waardoor hij opslaat waar ik mee bezig ben en doorgaans een stuk vlotter opstart. Sinds enige tijd gebeurt het volgende:
Wanneer ik de laptop aanzet verschijnt Windows in volle glorie, maar voordat ik iets kan doen gaat 'ie direct weer in de slaapstand!? Als ik vervolgens de laptop nogmaals aanzet doet 'ie het wel gewoon.

Beetje vreemd lijkt mij. Ik heb geen idee hoe het komt. Hij deed het eerst af en toe, maar nu gebeurt het elke keer.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en/of een mogelijke oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Yero op 14-01-2006 18:46 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Kan het zijn dat die denkt dat de batterij bijna op is?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
ik weet niet of je hier iets aan hebt,

maar heb je niet toevallig ingesteld dat wanneer je de aan/uit knop gebruikt de laptop in slaapstand gaat?

dit kan je nakijken bij energie beheer in het configuratiescherm

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 16:30
maar heb je niet toevallig ingesteld dat wanneer je de aan/uit knop gebruikt de laptop in slaapstand gaat?
Ja, dat heb ik inderdaad ingesteld (vergeten te vemelden). Zou het daarmee te maken hebben? In het begin heeft het namelijk wel gewerkt (had dit probeem slechts zo nu en dan)

Werkt dat mogelijk niet goed samen met de slaapstand?

[ Voor 10% gewijzigd door Yero op 14-01-2006 19:47 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
als jij de pc in slaapstand hebt en dan op de aan/uit knop klikt dan zou het misschien zo kunnen zijn dat hij eerst opstart

maar wanneer windows weer laad hij doorkrijgt dat hij in slaapstand moet gaan,

probeer dit een uit te zetten en kijk of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!