[Citrix] kom niet door router heen??

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het spelen met Citrix. Ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Binnen het netwerk draait het perfect. Ik kan via de browser apps oproepen en draaien.

Gezien dat werkt, de 2de stap genomen. Nu moet het werken via internet. Altijd handig nietwaar.

Ik maak geen gebruik van NFUSE oid. Het werkt intern goed. Adres van de server invoeren en je krijgt de betreffende loginpagina van MetaFrameXP voor me neus.

Dus na een GoT-search de poort 1494 open gezet. En de poort 1604 ook.

Ik krijg dus de betreffende webpagina ook voor me neus en kan zelfs inloggen.

Echter als een app wil opstarten: No server configured at this adress (iets langer, maar in die geest).

Dus de GoT -search maar weer een slinger gegeven. Ja, wel altaddr.... Ergo netjes altaddr gebruikt en ingevuld..

Echter hij doet het nog steeds niet.. Wat doe ik fout???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Aangezien het op je LAN wel werkt en vanaf het WAN niet, misschien zit er ergens een harde koppeling tussen de apps en het IP adres ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Nu moet het werken via internet. Altijd handig nietwaar

ipv poortjes te lopen mappen is het veel beter om een secure gateway te installen, je kan dan ica gebruiken over httpS ipv rechtstreeks 1494 open te zetten naar het inet (iets wat je in principe niet moet willen)

ipv op GoT te kijken heb je ook de citrix support site geraadpleegd :? daar ga je meer vinden dan op een site als GoT (met alle respect)

http://support.citrix.com/article/CTX584485

EDIT: ah geen gebruik van nfuse.. even niet goed gelezen, maar je zegt geen gebruik van nfuse (wi waarschijnlijk) maar toch doe je het via een webpage..?

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 15-01-2006 11:57 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Let je op dat poort 1494 de 'oude' Citrix poort is? Als je met MPS4.0 en Session Reliability werkt heb je 2598 nodig :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik heb versie 3.. En zoals gezegd bij telnet reageert hij op 1494, dus dat moet volgens mij kloppen.

Hoe kan ik zien dat een app hard gekoppeld is aan een IP?/

Secure gateway heb ik geprobeerd, maar krijg ik niet werkend. Geen certificaat en ook geen auth. server. (krijg ik niet ingesteld in elk geval).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• elevator
  • Niet online

elevator

Ga eens met altaddr aan de slag. Dit staat ook gewoon allemaal in de PDF documentatie :)

• Zwelgje
map ook poort 2598 even op je router, wi 3.0 wil standaard met session reliability kletsen namelijk ;)

en idd zoals elevator zegt: dit zijn dingen die ook in de (overigens zeer uitgebreide) manuals staan.

* Zwelgje begrijpt je enthousiasme volledig overigens

[ Voor 46% gewijzigd door Zwelgje op 15-01-2006 12:32 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
elevator schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:30:
Ga eens met altaddr aan de slag. Dit staat ook gewoon allemaal in de PDF documentatie :)
Ben ik (zoals al in de startpost staat) reeds een hele week mee bezig. Elke mogelijke variant geprobeerd en uitgevoerd. 2x gecontroleerd. Dat klopt gewoon....

Toch werkt hij niet.

• Zwelgje
die webinterface heeft ook een admin page, daar heb je natuurlijk ook al even gekeken... (wiadmin virtual dir)

• elevator
  • Niet online

elevator

Start eens een server connectie (dus niet een published app) op en geef daar als servername dan eens je IP address van je server in? Je bypassed dan alle eventuele loadbalancing e.d. zaken :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ga dat eens onderzoeken... Maar kan je garanderen dat er geen load-balacing zaken bij mij actief zijn :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Er zijn wel een aantal punten waar je rekening mee moet houden.

- Proxy servers. ICA gaat niet altijd netjes om met proxy servers. Die kunnen de problemen veroorzaken.
- SSL. Als de volledige PKI keten niet vertrouwd word werkt het niet. De RootCA en eventuele subCA's moeten wel in orde zijn.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1