Toon posts:

Asus EAX850Pro BSOD of geen boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben al een week bezig en heb nog nergens een goede oplossing voor mijn problemen kunnen vinden.

Ik heb een tijdje geleden een Asus EAX850Pro/HTVD/256Mb gekocht en een Asus K8N4-E moederbord.
Ik heb dit moederbord en deze videokaart in mijn systeem ingebouwd en toen begon de ellende.

De specificaties van mijn systeem zijn :

Asus K8N4-E
AMD Athlon 64 3200+
Asus EAX850 Pro PCI-Express
1024Mb Twinmos DDR 400 RAM
Maxtor Sata 300Gb HD
Creative Audigy 2 ZS
AOpen DVD schrijver
JLMS (o.i.d.) CD/DVD speler
500watt voeding

Ik heb diverse schone installaties van Win XP Pro gedaan en elke keer loop ik weer tegen dezelfde problemen aan.
Allereerst boot mijn pc regelmatig niet, ik krijg dan 5 piepjes en hij blijft hangen.
Dit komt meestal pas nadat ik drivers voor mijn videokaart heb geïnstalleerd.
Ik heb daarbij de bijgeleverde drivers geprobeerd, de laatste updates van Asus, de laatste drivers van de site van Ati, en de eennalaatste versies alles met en zonder Control Center.

Wanneer ik de piepjes heb en ik reset een paar keer gaat hij op een gegeven moment weer door met het booten van de pc zonder piepjes en dan start hij ook gewoon op.

Wanneer ik het wel voor elkaar krijg om alle drivers van alle producten er op te krijgen en mijn pc ook nog gewoon op te starten kan ik meestal een tijdje gewoon gamen voordat ik een blauw scherm krijg, de pc start hierbij opnieuw op en blijft dan meestal weer voor de BIOS hangen.

Ik heb al urenlang zitten zoeken, maar heb nog nergens een oplossing gevonden die mij ook echt helpt.
Bij Ati op de site staat het probleem bijna gelijk aan het mijne, maar de oplossing die ze daar bieden kan ik niet gebruiken want in mijn BIOS zit die optie niet.
Ik heb de laatste BIOS en ik heb de laatste drivers geprobeerd.

Ik hoop dat jullie me wel vooruit kunnen helpen...

Alvast bedankt

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:34

Bever!

3

watvoor merk voeding gebruik je?

[ Voor 9% gewijzigd door Bever! op 14-01-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment Q-Tec
Hiervoor had ik een a merk voeding van 450 watt

vergeten te vermelden maar het eerste wat ik vervangen heb was dus de voeding.
ook heb ik al een nieuw moederbord opgehaald omdat ik eerst dacht dat daar het probleem in zat.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:46:
Op dit moment Q-Tec
Hiervoor had ik een a merk voeding van 450 watt

vergeten te vermelden maar het eerste wat ik vervangen heb was dus de voeding.
ook heb ik al een nieuw moederbord opgehaald omdat ik eerst dacht dat daar het probleem in zat.
Je kan in het boekje van je moederbord opzoeken wat die 5 piepjes betekenen, denk dat je daar wel wat verder mee komt.

offtopic: mag ik vragen waarom je een amerk voeding vervangt voor een Qtec?

Verwijderd

Topicstarter
5 piepjes is CPU probleem of geheugen grafische kaart
Gezien het feit dat hij normaliter alles doet en ik op het moment dat ik de drivers installeer die problemen krijg die piepjes krijg gok ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op de kaart. (trouwens ik heb ook al een sempron processor op mn bord gedrukt en toen had ik hetzelfde probleem)

de voeding heb ik vervangen omdat ik dacht dat het daar aan lag en de ongelooflijke geldbuidel ook wel eens rust wil hebben.
Een Q-tec is mooi goedkoop en draait vast wel een halfjaar prima en dan zet ik mn oude voeding er wel weer in of koop ik dan alsnog een A merk 500W voeding :-)

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:11:
5 piepjes is CPU probleem of geheugen grafische kaart
Gezien het feit dat hij normaliter alles doet en ik op het moment dat ik de drivers installeer die problemen krijg die piepjes krijg gok ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op de kaart. (trouwens ik heb ook al een sempron processor op mn bord gedrukt en toen had ik hetzelfde probleem)

de voeding heb ik vervangen omdat ik dacht dat het daar aan lag en de ongelooflijke geldbuidel ook wel eens rust wil hebben.
Een Q-tec is mooi goedkoop en draait vast wel een halfjaar prima en dan zet ik mn oude voeding er wel weer in of koop ik dan alsnog een A merk 500W voeding :-)
Tip: Je pakt een hamer....en slaat dat goud kleurige ding helemaal aan gort >:)
Daarna zet je gewoon weer je ''ouwe'' A-merk voeding erin ;)
Q-tec is natuurlijk 10x niks :r

Probeer je pc zo kaal mogenlijk op te starten, dus 1 reepje ram, onboard graka.
Kijk dan of je nog steeds die piepje's hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door Dubbel Fristie op 14-01-2006 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb mn pc al langzaam weer opgebouwd, heb alleen geen onboard grafische kaart en heb ook niet zo'n pci express kaartje tot mn beschikking..
Het probleem ontstaat echter altijd pas wanneer ik grafische drivers installeer..
Pagina: 1