Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Sony komt met een nieuw navigatiesysteem: de Sony Nav-U. Twee modellen komen eraan: de NV-U50 en de NV-U70. Deze zijn vanaf 23 januari leverbaar, als ik me niet vergis. In ieder geval rond die datum. Ik zie er in ieder geval naar uit; de dingen zien er niet slecht uit en kwa prijs zijn ze vergelijkbaar met ome TomTom.

Even wat informatie:

De NV-U50 heeft de Benelux met een klein gebied van Frankrijk en Duitsland, en de NV-U70 heeft gedetailleerde kaarten van 27 landen in Europa (waarvan 21 voorgeinstalleerd op geheugen). TMC is optioneel bij de U50 en inbegrepen in de U70 (realtime verkeersinformatie en automatische herberekening van route). U50 is zilver, U70 is metallic grijs.

Verdere features en specificaties:
  • li-ion batterij (~4 uur volgens opgave fabrikant),
  • een auto-dimmer (dag/nacht functie),
  • uiteraard een touchscreen,
  • een 2-weg speaker,
  • meertalige stembegeleiding,
  • 1.1 USB,
  • antiglare,
  • een schermresolutie van 320*240,
  • brightness van 300 cd.
De kaarten komen van Navteq. Intern heeft de U50 512MB geheugen, de U70 heeft 1GB.

Een plaatke:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/content/images/mainimage,2.jpg

En een linkje. Helaas (nog) niet zo erg uitgebreid dus veel meer info zul je niet vinden hier.

Er komt in het voorjaar reclame hiervoor, en is aan het einde van de maand verkrijgbaar in de winkels. Adviesprijzen zijn 449,- voor de U50 en 599,- voor de U70. Mocht je meer informatie hebben dan weet je de post knop wel te vinden, en zodra die uit is zouden we wel wat ervaringen willen horen.

Verwijderd

Altijd handig die dingen maar ik kwam las dit bericht:

Het bevestigen van een navigatiesysteem aan de voorruit van de auto kan een boete opleveren van 95 euro. De eerste bekeuring is inmiddels uitgeschreven door de politie in Den Haag, aan een automobilist die zijn TomTom met een zuignap aan de autoruit had bevestigd.

De prent is uitgedeeld op grond van verbod om te rijden met 'slecht zicht'.

De bestuurder, die anoniem wil blijven, is van plan beroep aan te tekenen tegen de hem opgelegde boete. In het AD beklaagt hij zich over het feit dat niet duidelijk is hoe het navigatiesysteem wél bevestigd dient te worden. Hij had de TomTom in het midden van de voorruit bevestigd, 'net zoals iedereen dat doet.

Natuurlijk weer erg leuk van de politie in Nederland, het is dus aan te raden om hem ergens anders te bevestigen
En daarnaast, waarom zou je geen tomtom kopen, De tomtom go300 is goedkoper, en zo te zien redelijk vergelijkbaar , maar ik kan me vergissen..

Verwijderd

Zijn er inmiddels tweakers met een NVU?

de nv-u70 kost op dit moment minder dan 450, en dat is toch wel erg aantrekkelijk voor een compleet navigatiesysteem voor europa met filemeldingsysteem.

ik ben benieuwd of de interface lekker werkt en of de kaarten en gps nauwkeuerig en duidelijk zijn.

ook vraag ik me af hoe de bijgeleverde montage is? met zuignap?