IDE-kabels hebben toch tussen signaalvoerende draden steeds een aardings-draad, of vergis ik mij?
Hierdoor wordt dan overspraak (= storing) tegengegaan. Deze kabel is speciaal hierom zo ontworpen.
Als je overspraak wilt horen: stuur verschillende audiosignalen door gebundelde niet-afgeschermde draden: je hoort dan de verschillende signalen zwak doorklinken in de andere kanalen. Net zoals je vroeger een ander gesprek over je telefoonlijn kon horen doorklinken. Dit lijkt mij funest voor digitale signalen.
Als je nu die draden een voor een los gaat halen en daarna weer bundelen, krijg je dan niet overspraak tussen de signaalvoerende draden?
Als je de IDE-kabel in stukjes van 4 draden splitst en die daarna stapelt, komen de signaaldraden steeds direkt boven elkaar, en krijg je wederom overspraak, nietwaar?
Zijn naar die mogelijke storingen geen onderzoeken gedaan? Heeft niemand van jullie problemen gekregen na het rounden van zijn kabels?
Ik denk dat een compromis is om de IDE-kabel in stukjes van 3 of 5 draden te splitsen: als je die stapelt komt er boven een signaaldraad steeds een aardingsdraad.
Als volgt: x = aarding en o = signaal
IDE-kabel heeft aarding tussen de signaaldraden =
oxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox
losse draden hebben soms aangrenzende signaaldraden =
oxoooxoxo
oxoxoooxo
xoxoooxxo
xoooxooxx
4-delig geeft altijd aangrenzende signaaldraden=
oxox
oxox
oxox
oxox
3-delig geeft géén aangrenzende signalen =
oxo
xox
oxo
xox
oxo
xox
5-delig ook niet =
oxoxo
xoxox
oxoxo
xoxox
oxoxo
Dus splits je kabels in drie of vijf draden!
Drie geeft een platte kabel; vijf geeft een meer ronde kabel.
Als IDE-kabel geen afscherming gebruikt kun je dit verhaal negeren.
Hierdoor wordt dan overspraak (= storing) tegengegaan. Deze kabel is speciaal hierom zo ontworpen.
Als je overspraak wilt horen: stuur verschillende audiosignalen door gebundelde niet-afgeschermde draden: je hoort dan de verschillende signalen zwak doorklinken in de andere kanalen. Net zoals je vroeger een ander gesprek over je telefoonlijn kon horen doorklinken. Dit lijkt mij funest voor digitale signalen.
Als je nu die draden een voor een los gaat halen en daarna weer bundelen, krijg je dan niet overspraak tussen de signaalvoerende draden?
Als je de IDE-kabel in stukjes van 4 draden splitst en die daarna stapelt, komen de signaaldraden steeds direkt boven elkaar, en krijg je wederom overspraak, nietwaar?
Zijn naar die mogelijke storingen geen onderzoeken gedaan? Heeft niemand van jullie problemen gekregen na het rounden van zijn kabels?
Ik denk dat een compromis is om de IDE-kabel in stukjes van 3 of 5 draden te splitsen: als je die stapelt komt er boven een signaaldraad steeds een aardingsdraad.
Als volgt: x = aarding en o = signaal
IDE-kabel heeft aarding tussen de signaaldraden =
oxoxoxoxoxoxoxoxoxoxox
losse draden hebben soms aangrenzende signaaldraden =
oxoooxoxo
oxoxoooxo
xoxoooxxo
xoooxooxx
4-delig geeft altijd aangrenzende signaaldraden=
oxox
oxox
oxox
oxox
3-delig geeft géén aangrenzende signalen =
oxo
xox
oxo
xox
oxo
xox
5-delig ook niet =
oxoxo
xoxox
oxoxo
xoxox
oxoxo
Dus splits je kabels in drie of vijf draden!
Drie geeft een platte kabel; vijf geeft een meer ronde kabel.
Als IDE-kabel geen afscherming gebruikt kun je dit verhaal negeren.