Toon posts:

[XP] computer in gebruik melding bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PC die ik altijd afzet door gewoon op de knop te drukken op de case.
Nu heb ik deze pas opnieuw geinstalleerd en nu komt er altijd de volgende melding op.

Deze computer is momenteel door een of meer andere mensen in gebruik. Als u de computer afsluit, kunnen de aangemelde personen hun gegevens verliezen.

Weet u zeker dat u de computer wilt afsluiten?

Aangezien hier geen toetsenbord of muis aan die bak hangt is het nogal vervelend.
Ik heb gezocht waar ik zoiets kan afzetten, maar niets gevonden.

Weet er iemand waar ik die melding kan afzetten?

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
mss ingesteld dat als de screensaver aan gaat dat je weer op het welkomstscherm komt? dit kan een reden zijn...

Verwijderd

Topicstarter
The-Hi_End schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:09:
mss ingesteld dat als de screensaver aan gaat dat je weer op het welkomstscherm komt? dit kan een reden zijn...
Dat stond inderdaad op... Maar dat was vroeger ook zo.
Ik heb het nu afgezet...
Als ik hem nog eens afsluit zal ik het pas kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet opgelost blijkbaar, ik krijg nog altijd dezelfde melding. :'(

Verwijderd

in principe zou die melding willen zeggen dat je tijdens het gebruik van die pc met 2 mensen hebt ingelogd op die machine waarna je switcht tussen beide en dan terwijl de andere nog open staat probeert de pc af te sluiten (tenminste dat denk ik). Is dit zo bij u? anders moet je zorgen dat je dus netjes de 2e persoon laat afmelden voor je de eerste de pc laat afsluiten (door op die knokp te drukken)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:20:
in principe zou die melding willen zeggen dat je tijdens het gebruik van die pc met 2 mensen hebt ingelogd op die machine waarna je switcht tussen beide en dan terwijl de andere nog open staat probeert de pc af te sluiten (tenminste dat denk ik). Is dit zo bij u? anders moet je zorgen dat je dus netjes de 2e persoon laat afmelden voor je de eerste de pc laat afsluiten (door op die knokp te drukken)
Nee, Er wordt maar met 1 gebruiker ingelogd op een gedeelde schijf over het netwerk.
Aan die pc komt normaal niemand aan, aangezien deze enkel dient als netwerk opslag.

Verwijderd

kijk eens in de taskmanager of er andere gebruikers geconnecteerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:45:
kijk eens in de taskmanager of er andere gebruikers geconnecteerd zijn.
Alleen Fred., dat ben ik.
Voor de rest staat er niets in.

Verwijderd

"alleen ik Fred", geconnecteerd van op andere machine op de bewuste? of zijnde Fred de user waaronder uw opslag-pcke draait?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je op die andere PC ook geen schijfsletter gekoppeld aan een share op jouw PC?

En weet je zeker dat er de afgelopen paar uur niet vanaf die andere PC naar jouw PC is geconnect? Die melding dat er nog shares in gebruik zijn krijg je nl. ook vaak te zien als je al lang niks meer aan het kopieren oid bent. Ik denk dat de verbinding nog even open blijft staan ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dit topic effe vergeten door tijdgebrek :O

De pc draaid met de user Fred.
en ja, ik heb op een andere pc een drive letter gekoppeld aan die opslag pc. (maar dit was vroeger ook zo) Toen hij die melding nooit gaf.

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Fred, zoals ik het bekijk speelt hier het volgende:

Je gebruikt deze PC als een netwerkshare . . .
Je hebt op een andere PC een drivemapping aangemaakt, een netwerkstation aangemaakt

Op de PC waar je de melding krijgt kun je als volgt kijken of er nog iemand op een share zit:

Ga naar START --> CONFIGURATIESCHERM --> PRESTATIES & ONDERHOUD --> SYSTEEMBEHEER --> dubbelklik COMPUTERBEHEER --> GEDEELDE MAPPEN --> kijk onder SHARES of er ergens een 1-tje staat of meer, dit houd in dat er iemand op een netwerkstation zit

FiXxXeR

Verwijderd

Topicstarter
FiXxXeR39 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:22:
Fred, zoals ik het bekijk speelt hier het volgende:

Je gebruikt deze PC als een netwerkshare . . .
Je hebt op een andere PC een drivemapping aangemaakt, een netwerkstation aangemaakt

Op de PC waar je de melding krijgt kun je als volgt kijken of er nog iemand op een share zit:

Ga naar START --> CONFIGURATIESCHERM --> PRESTATIES & ONDERHOUD --> SYSTEEMBEHEER --> dubbelklik COMPUTERBEHEER --> GEDEELDE MAPPEN --> kijk onder SHARES of er ergens een 1-tje staat of meer, dit houd in dat er iemand op een netwerkstation zit
Ja, dat wist ik al.
Er staat maar 1 naam in en dat is Fred. dat is de hoofdgebruiker van die opslag pc.
Als ik dan afsluit zegt hij dat nog steeds.

Tenzij ik inlog vanaf mijn pc, dan staan er natuurlijk 2 gebruikers in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:16 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Dit is naar mijn inziens wel normaal !

FiXxXeR

Pagina: 1