Toon posts:

medion tft doet niet meer. HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren de computer (medion, Aldi) van mijn buren voorzien van een nieuwe installatie enkel bij het opstarten komt er een melding van de monitor in een klein kadertje op een zwarte achtergrond: Mode not supported 22.8khz 75.3 hz

Dan kan ik enkel nog de pc rebooten. Zelfs in safe mode gaat het niet.

Heeft iemand een oplossing????

(drivers zijn geinstalleerd)(ook catalyst)(mijn crt monitor doet het er wel op)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Start eens op met die crt monitor. Vervolgens zet je de refreshrate via beeldscherm eigenschappen op 60Hz, en als nodig is de resolutie ook op een waarde die de tft aan kan. Vervolgens sluit je de tft weer aan. Werkt het dan wel?

[ Voor 4% gewijzigd door .daan op 14-01-2006 17:49 ]

public void ik()

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dan staan de refreshrates niet goed, zet je crt er eens op, zet de computer dan op 60hz. Nu zou de tft het wel moeten doen denk ik.

edit:
Ik val de laatste tijd iedere keer in de herhaling :(

[ Voor 22% gewijzigd door Jazzle op 14-01-2006 17:50 ]

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kijk even naar de refreshrate en resolutie. Als ik mijn pc installeer met de TFT dan krijg ik ook zon melding, even een CRT eraan en de refreshrate omlaag en het is opgelost ;)

EDIT: BlackJack was me voor ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Pingelmonster op 14-01-2006 17:51 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Refreshrate terugzetten misschien dat dat helpt.

Topics met HELP!! erin zijn hier overigens niet gewenst, dat je een probleem hebt, is logisch, anders post je hier niet.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ga het eens proberen mensen. Bedankt!

(ik zal help voortaan weglaten) ;)

Verwijderd

Vlak voor het opstarten druk je f8 , en kies enable vga mode. Dan stel je opnieuw de res in & klaar ;)

• nemol
  • Laatst online: 27-07 09:02
dag luitejes een oude topic even nieuw leven inblazen...

Ik ehb dus hetzelfde probleem als de topicstarter alleen heb ik het als ik bepaalde spelletjes wil gaan spelen.

hij geeft zwart beeld en van de monitor (Medion TFT 19 inch) krij dan de melding "Mode not Suported"

iemand enig idee hoe ik dat moet oplossen? Het vreemde is dat ik 1 van de spelletjes wel kon spelen maar plots die melding kreeg.

Verwijderd

De resolutie of Refreshrate is te hoog.

• nemol
maar hoe kan ik die aanpassen?

het aantal herz weet ik wel, die kunnen niet lager dan 60 hertz

hoe moet ik de refresh rate aanpassen? of moet het in het spel, maar hoe doe ik dat als ik het spel niet inkom?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Idd dit kun je vaak instellen voordat je het spel start met bepaalde commando's

Je gaat naar de snelkoppeling van het spel > eigenschappen, dan het tabblad snelkoppeling en daar moet je iets achter in vullen bij doel.

Bijvoorbeeld om Warzone 2100 te spelen op een resolutie van 1024x768 ipv 800x600 op Direct x modus moest ik de link veranderen van:

code:
1
C:\Games\Warzone2100\Warzone.exe

naar

code:
1
C:\Games\Warzone2100\Warzone.exe -d3d -1024

Dit verschilt natuurlijk per spel, zoek op internet hiervoor, ook zijn er sommige programma's om je resolutie en refreshrate te locken.

De volgende website vond ik een goede, vooral het kopje "Lie to windows about your monitor" kan handig zijn, je kunt dan een driver bestand voor je monitor maken waar in je vertelt dat je beelscherm alleen maar resolutie dit met refreshrate dat kan.

http://home.comcast.net/~...patible/refresh_rate.html

Ik hoop dat je hier een beetje geluk mee hebt. Zoek anders ook eens op Refresh/Resolution Lock.

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 02-12-2006 16:44 . Reden: Oeps website vergeten 8)7 ]

~ Mijn prog blog!

• nemol
Bedankt voor de tips ik ga er gelijk mee aan de slag....

Vreemd blijft wel dat het spel (battlefield 2) het eerst wel deed en zonder dat ik aan refreshrate of hertz instellingen heb gezeten hij het niet meer deed. kan het ook te maken hebben met het feit dat ik ff heb zitten klooien met DVI-D en VGA instellingen?

Ik heb het probleem opgelost....

eigenlijk hetzelfde als boven werd verteld gewoon me oude CRT eraan gehangen spel opstarten resolutie verhogen en dan me LCD eraan.

Blijft mijn vraag, Zou mijn monitor geen 800x600 ondersteunen?

[ Voor 27% gewijzigd door nemol op 02-12-2006 17:18 ]

Pagina: 1