Toon posts:

USB Flash Disk onder windows 98 zonder driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan mij een USB stick aan te schaffen (1GB of zoiets)
Nu zou deze aan de volgende eisen moeten voldoen.

- Snel zijn ! (USB 2.0)
- Moet werken op Windows XP / 2000 / 2003 en zeker Windows 98 ZONDER driver te installeren.

Ik weet dat er sommige USB sticks onder windows 98 werken zonder driver, maar ik ken die merken niet.
Ik heb bij Kingston gezien en deze werken niet zonder driver onder windows 98 ;(

Iemand die er nog werkt op een Windows 98 systeem met een USB stick? (zonder driver).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Win98 heeft geen standaard USB storage drivers. Dit betekent dat je altijd iets van drivers moet installeren voor een USBstick. Dus zoeken naar een stick die geen drivers nodig heeft is een hopeloos iets, gezien je er nooit uit zult komen.

Daarbij, je wilt een USB2.0 stick, maar wordt dit ding enkel op 98 machines gebruikt? Dan moet je namelijk ook nog rekening houden dat win98 geen native USB2.0 support heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:27:
Win98 heeft geen standaard USB storage drivers. Dit betekent dat je altijd iets van drivers moet installeren voor een USBstick. Dus zoeken naar een stick die geen drivers nodig heeft is een hopeloos iets, gezien je er nooit uit zult komen.

Daarbij, je wilt een USB2.0 stick, maar wordt dit ding enkel op 98 machines gebruikt? Dan moet je namelijk ook nog rekening houden dat win98 geen native USB2.0 support heeft.
Ja, onder windows 98 verwacht ik natuurlijk geen USB 2.0 :P
Dat is voor dat ik hem thuis gebruik op mijn windows XP bak
Het is gewoon de bedoeling dat ze niet kunnen zien dat ik op die pc met een usb stick bezig geweest ben.
Ik denk wel dat het windows 98 SE is misschien zit hier toch iets van USB storage drivers in?
Ik heb iemand al zien werken met een usb stick op 1 van die windows 98 pc's zonder drivers.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

98SE heeft standaard geen USB storage drivers. Die zul je echt zelf moeten installeren. En als je iemand hiermee hebt zien werken heeft die persoon toch echt al iets van drivers geïnstalleerd of waren deze al aanwezig (er zijn wat driverpacks uitgekomen voor windows waarmee USB dingen kunnen werken).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Wat is het probleem dat je geen drivers wilt installeren? Downloaden of op diskette/cd zetten lijkt me toch niet zó veel moeite? Vaak zijn die drivers dusdanig klein dat ze makkelijk op een diskette passen en in een systeem die op Windows 98 draait zal vast nog wel een diskettestation zitten.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:14:
Wat is het probleem dat je geen drivers wilt installeren? Downloaden of op diskette/cd zetten lijkt me toch niet zó veel moeite? Vaak zijn die drivers dusdanig klein dat ze makkelijk op een diskette passen en in een systeem die op Windows 98 draait zal vast nog wel een diskettestation zitten.
Het is gewoon de bedoeling dat ze niet kunnen zien dat ik op die pc met een usb stick bezig geweest ben. :)

Als ik dan drivers enzo ga installeren...
Maar misschien zit er toch al een driverpack op die pc dus ik zal anders wel zien hoe ik het doe en of het werkt of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 18:33 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
En hoe zouden ze erachter moeten komen dat je een driver hebt geinstalleerd? Volgens mij komt dat niet eens in de Software lijst te staan in Configuratiescherm.

The devil is in the details.

Pagina: 1