[WLAN] Geen beschikbare netwerken gevonden (Benq laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Mijn vader heeft een tijdje geleden een BENQ Joybook 8100 gekocht. Centrino 1,5ghz, ati9700 512mb, 60gb.
Deze werkte prima tot dat het wireless netwerk er ineens mee ophield.
Mijn vader vroeg mij ernaar te kijken, ik in de veronderstelling dit zo op te lossen.
Het probleem was dat de Wlan kaart (intel 2200 54mb geintegreerd) geen beschikbare netwerken meer kon vinden. De kaart leek het verder wel te doen, geen problemen. Alleen wanneer er werd gezocht naar beschikbare netwerken, werd er niets gevonden. En usb w-lan adapter deed het wel gewoon, evenals de normale lan aansluiting. Er kon dan ook gewoon gebruik gemaakt worden van het netwerk.

Vervolgens laptop gecontroleerd op virussen/spyware etcetc. Hielp niet. Netwerk kaart verwijderd uit apparaatbeheer, opnieuw geinstaleerd, nieuwe drivers gedownload, drivers van originele cd, niets hielp.
Vriend van me hele avond laten kijken via remote admin, hij kon het ook niet vinden. Alles leerk goed te staan.

Wij dachten, of windows opnieuw instaleren, of de kaart is gewoon ineens kapot. (antenne draadje gebroken ofzo..). Maar goed, aangezien er nog garantie op zat mijn vader gister maar gebeld naar BenQ.
Een allochtoon aan de andere lijn vroeg het een en ander, mijn vader vertellen dat we al van alles hadden geprobeerd maar het leek niets te helpen. Ok, RMA nummer gekregen van BENQ, as dinsdag, over 4 dagen zou hij worden afgehaald.

Nou wou het zijn dat na het zoeken naar beschikbare netwerken de volgende melding in het scherm kwam te staan: " Er zijn geen..........Controleer of de schakelaar van het wlan is ingeschakeld..etc..."
Een standaard melding leek mij, ik grapte dat schakelaar een rare vertaling uit het engels was.
Mijn vader echter, iets minder begaaft met kennis over computers nam de 'schakelaar' melding echter serieus. Hij kwam op het idee om eens in de handleiding te kijken. (als je DENKT verstand te hebben van computers, zoals ik dus, vertik je zulk soort dingen natuurlijk. Zeker als je hollander bent.) Daar stuitte hij op een stukje dat ging over een Instant Music button aan de voorzeide van de laptop. Hiermee kon je muziek luisteren terwijl de laptop uitgeschakeld was. Deze knop gelde tevens voor: " Het aan en uit schakelen van het Wlan".
Mijn vader drukt dus op dan KNOPJE, en je raad het al......dat ding doet het dus ineens weer!
Nou ik ontplofte natuurlijk bijna toen hij mij dat vertelde en ik de knop zelf had uitgeprobeerd.

Wat een belachelijke onzin, welk een idioot bedenkt er nou een fysiek extern knopje voor het aan en uitschakelen van de Wlan. En dan ook nog zodat je softwarematig hier NIETS van kan zien.
Enkel een melding op het moment dat je de knop indrukt."WLAN aan/uit".

Goed, dit is meer een ervaring om te delen met jullie, in de hoop dat jullie dit natuurlijk niet al wisten.......;)

systeem specs

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
RTFM >:)

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
DaOverclocker schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:04:
...
Een allochtoon aan de andere lijn ...
Hmm, dit zegt wel wat over je zelf zeg...
En dan ook nog te koppig om een gebruiksaanwijzing te lezen.
En wat moeten tweakers met dit verhaal!!

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
euhm.. volgens mij maken ze handleidingen om te lezen.. misschien een goede leer voor de volgende keer?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Een hp compaq nc6000 heeft zo'n zelfde knopje wat dan zowel bluetooth als wlan aan/uit zet. Ik begrijp ook niet waarom ze bluetooth dan volledig uitschakelen en voor wlan alleen de antenne uitschakelen.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
E-Ford schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:27:
[...]

Hmm, dit zegt wel wat over je zelf zeg...
Nou een persoon die in zeer slecht verstaanbaar nederlands en die jou vervolgens ook niet verstaat, daarvan vind ik het belachelijk dat zo iemand aan een helpdesk zit. Dat ik dan denk dat het een allochtoon is, vind ik dan niet zo vreemd.
En dan ook nog te koppig om een gebruiksaanwijzing te lezen.
Ik ben niet koppig, maar als mijn wireless lan ermee ophoud grijp ik niet direct naar mijn handleiding.
Dan kan ik voor zoveel dingen, die echt niet in de handleiding zouden staan, in dat ding gaan zitten bladereren.
En wat moeten tweakers met dit verhaal!!
Nou dat lijkt me duidelijk?!
Iemand met een soort gelijk probleem zou eventueel via de search op dit topic terrecht komen.....
Goed, en aangezien ik vermoed dat weinig tweakers weten dat er ook zulke oplossingen bestaan als deze, is dit altijd handig om in je achterhoofd te houden voor als er iets niet werkt aan je laptop.
Wie weet zijn er andere fabrikanten die voor elk anders onderdeel ook een knopje hebben aan de buitenzeide van de laptop, wie weet :S

systeem specs

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:37

Hoogie2004

Whohooooo

K wil niet lullig doen, mijn Alpha 2500 (Jewel Diamond) heeft zo'n knopje, en ik vind het uiterst handig, zeker omdat het zo'n 7-12 % scheelt aan accutijd (in trein nog geen WLAN enzo)

My iRacing profile | Strava

• _Badeend_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 13:03
:) Goeie zaak om dit op tweakers te zetten, hoor! Wie verzint er nu zo'n achterlijk klein knopje dat je ook gebruikt voor je 'music centre'. Ze zouden het ook heel wat duidelijker aan hebben kunnen geven in de handleiding, want het staat ergens onopvallend middenin!
Bedankt voor de tip. En het gaat er om dat iemand anders er zijn voordeel mee kan doen.
Het commentaar zegt ook veel over de mensen die reageren!!

The Nautilus

There's no savegame in real life...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:23
Hmm...dit is toch vrij algemene basiskennis?

https://wren.co/join/Devian

• gday
  • Laatst online: 08-02 01:18

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Sorry DaOverclocker, maar zo belachelijk vind ik dat knopje niet. Het is namelijk zo dat je soms wilt dat je WIFI-kaartje echt uitgeschakeld is (bijv accuduur, maar kijk ook naar nieuws: 'Risico voor Windows-laptops met draadloos netwerk'!). Mijn laptop (ASUS) heeft hiervoor een softwarematige schakeling, maar de laptop die ik hiervoor gebruikte (Fujitsu-Siemens) had daarvoor een hardwarematige schakelaar. Het voordeel daarvan is dat je geen drivers nodig hebt om 1: te zien of WIFI aan/uit staat, 2: WIFI aan/uit te zetten.

Mijns inziens is er dus absoluut niets belachelijks aan dat knopje.

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 16-01-2006 01:58 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
In sommige omgevingen is het verboden om gebruik te maken van apparatuur met een antenne. Denk bijvoorbeeld aan ziekenhuizen, vliegtuigen enzovoorts. Mensen die in een ziekenhuis revalideren willen toch wel een laptop gebruiken als dat mogelijk is. Voor zakenmannen geldt dit evenmin in een vliegtuig. Hiervoor is het dus dat je de WLAN kan uitschakelen.

Dat het accu spaart weet ik, maar aangezien ik in een WiFi-rijke omgeving woon heb ik hem nooit uitgeschakeld, behalve in het vliegtuig.

[ Voor 19% gewijzigd door RadioAir op 16-01-2006 15:49 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

tja duidelijk gevalletje lees eerst de gebruiksaanwijzing voor je blaat :Y)

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.