IIS en Inlogsysteem?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hallo,

ik ben nu al een tijdje bezig met IIS maar weet er enkel de basics van. Mijn website draait nu al op een windows 2003 server workstation met behulp van IIS (htm). Maar nu wil ik dat als iemand op mijn website komt gewoon Home krijgt. Maar als dat persoon dan door wilt naar een andere pagina (de beveiligde pagina) dat hij dan een gebruikersnaam en paswoord nodig heeft. Nu is mijn concrete vraag kan dit met IIS of moet ik gaan werken met een PHP script?.

Alvast bedankt

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Wat is een server workstation? :)

Ontopic: Je kan kiezen voor een standaard login scriptje met PHP of een andere serverside language of je kan http authentificatie kiezen. Dan kan je zelf je gebruikers combineren met een domein-account in AD. Het is maar net wat je wilt en wat precies de eisen zijn.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 09:05

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Waarop heb je zelf al gezocht?
Wat ken je?
google lijkt me interessant voor deze vraag ...iis password protect moet je al een hele eind brengen

ps: de GoT FAQ is een mooi iets ... :z

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Prima mogelijk, kijk eens in Programming & Webscripting, daar vind je vast een berg tips. Verder zou je dit met ntfs-rechten en een van de vele beveiligingsvormen die IIS biedt ook al heel gemakkelijk kunnen doen :)

Kijk bijvoorbeeld in Authentication Methods Supported in IIS 6.0 (IIS 6.0)

Daar we je er nu al zo vaak op hebben gewezen dat we uitgebreide inzet van jouw kant willen zien in een topic, en dat weer eens ontbreekt, ga ik dit topic sluiten. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even GOED door.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 15-01-2006 16:09 . Reden: wg moet pw zijn O-) ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.