Toon posts:

Slackware SATA support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik probeer hier Slackware 10.2 te installeren op een Pentium 4, 3,4 Ghz Prescott (1 gig intern geheugen) 6600NX Vidkaart. I915p grantsdale chipset
2 keer 250 GIG SATA WD waarvan op 1 Windows staat en de andere Linux op moet komen.

Het probleem is als volgt: Als ik cfdisk gebruik krijg ik de melding "Opened disk read-only - you have no permission to write" Vervolgens druk ik op enter en krijg ik: "Do you wish to start with a zero table [y/N] ?" Als ik hier Yes doe dan krijg ik het cfdisk menuutje. Alleen geeft hij hier aan: Disk drive: /dev/hda Size: 668 MB.

Dit is dan wat ik denk mijn CD-ROM, dus waarschijnlijk herkend ie de SATA schijven niet. Ook heb ik geprobeerd om te booten met sata.i en test26.s. Dus SATA controller ondersteuning, en experimentele kernel. Alleen dit resulteerd in hetzelfde.

Iemand een idee wat nog te proberen is?

bvd

PS Mandriva heeft wel gedraaid.

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Met welke kernel heb je geboot? standaard is dit bare.i (bootdisk) maar jij wilt sata.i hebben deze staat gewoon op de cd.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst geprobeerd onder bare.i, daarna onder sata.i en daarna test26.s (Allemaal vanaf de CD)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Let wel dat SATA disks als /dev/sda worden herkend en je CD-ROM speler die aan de 1e ATA controller hangt als master als /dev/hda.

• Justin_Time
Doe anders even een fdisk -l om je harddisk te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu gelukt om te booten met sata.i en kon zodoende via fdisk sdb de schijf bereiken, een partitie aanmaken en slackware te installeren.

Alleen na de installatie geeft slackware bij het opstarten een kernel panic. :S

VFS: Cannot open root device "811" or 08:11
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:11

Ik heb een partitie gemaakt die sdb1 heet, ik hoop dat iemand een suggestie heeft wat ik kan doen om het te laten werken.

• Justin_Time
Je hebt tijdens de installatie gekozen om dit met sata.i te doen, een stukje later wordt gevraagd welke kernel je wilt hebben voor je installatie... Hier heb je toch hopelijk ook voor sata.i gekozen en niet de standaard bare.i ?

Welk filesystem heb je gekozen om je partitie te formateren? ext2/3 Reiserfs?

Weet je zeker dat je bij je lilo de goede partie hebt gekozen? root=/dev/sdb1 ?

Pagina: 1