Toon posts:

buffalo repeater met topcom router: werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb thuis een draadloos netwerk staan met een Topcom router/AP,
alles werkt perfect, enkel, ik wil het signaal uitbreiden.

Daarom kocht ik gisteren een Buffalo WLA2-G54C repeater maar ik krijg hem
maar niet aan de praat. Ik heb nochtans dezelfde ssid en channel ingesteld,
zelf het mac-adres van mijn router veranderd naar dat van de repeater, maar
nog steeds werkt hij niet.

Kan er mij iemand helpen of ben ik gedoemd een nieuwe router/AP te kopen (ook van Buffalo
dan waarschijnlijk...)

ciao

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat vermeld de handleiding over het type configuratie om specifiek een AP signaal te boosten/repeaten ?

Wellicht dat het in de settings zit, maar met deze summiere info is dat gissen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
wel de handleiding is ook vree sumier daarover, eigenlijk staat er daar niks op,

dit is mijn repeater: http://www.buffalo-techno...productid=92&categoryid=7

in de handleiding staat er alleen hoe ik het moet installeren en connecteren vanaf de pc
(hiervoor moet ik ofwel via kabel ofwel draadloos, met een static ip, connectie maken met
de repeater zodat ik de instellingen kan wijzigen, dit lukt, maar buiten dat kan ik niets anders doen,
zeker met die static ip)

en dit is de datasheet van mijn router: http://tools.topcom.net/d...r%20WBR%20244%20-%20E.pdf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Repeater/Bridge function of the WLA2-G54C is supported only with Buffalo bridges and routers. But, the device can communicate with other manufacturer's 802.11b and 802.11g client adapters either in bridge/repeat mode or as a stand alone access point.
Ik denk dat je de repeater als Bridge voor je AP moet configuren :? (heb nog nooit een repeater geinstalleerd).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
laatste update: als ik op een plaats (waar ik vroeger geen bereik had, maar nu dankzij die repeater wel) mijn draadloos netwerk aanschakel op mijn computer, dan ziet hij mijn draadloos netwerk wel, wil hij der ook op inloggen maar krijg ik geen ip-adres toegewezen (acquiring network adress), dus kan ik niet op internet...