Toon posts:

X800GTO: Welke chip?!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dear Tweakers,

Ik heb vandaag een Powercolor X800GTO ViVo AGP kaart gekocht. Ik heb al aardig wat artikelen gelezen over het overclocken (en eventueel unlocken van de kaart). Ik ben er inmiddels achter dat het aan de chip ligt hoever ik hem kan opvoeren. In de artikelen staat dat er drie mogelijkheden zijn voor de chip: 423, 430 of 480. Maar bij mij geven zowel ATI tool als RivaTuner aan dat het een 420 chip is! Kan dit kloppen of heb ik misschien een ander programma nodig om de te weten welke chip het is? (btw: ik zie het niet zitten de koeler eraf te halen)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Met Everest kun je ook zien wat voor'n chip je hebt,... toch wel redelijk betrouwbaar d8 ik zo ...

[Computer] > [Overclock] > Grafische Processor Eigenschappen > GPU Codename...

Ik heb een R360 (AGP 8x 1002 / 4E4A, Rev00)

Asus A9800XT

Verwijderd

even off topic ; waar heb je deze gekocht? ben er zelf al heel lang naar opzoek !

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Mij lijkt het dat je dan ook daadwerkelijk die chip hebt, als beide programma's dat aangeven.
Bovendien lijkt Rivatuner mij toch ook wel een betrouwabere bron.

Better, Best, Bendtner

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EyeWitness schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:34:
Met Everest kun je ook zien wat voor'n chip je hebt,... toch wel redelijk betrouwbaar d8 ik zo ...

[Computer] > [Overclock] > Grafische Processor Eigenschappen > GPU Codename...

Ik heb een R360 (AGP 8x 1002 / 4E4A, Rev00)

Asus A9800XT
Everest leest dit echter uit het BIOS van de kaart uit. Er zijn een aantal 9800 Pro kaarten met een R360 (XT) core maar waarvan Everest toch R350 aangeeft aangezien dit zo in het video BIOS staat.

Verwijderd

Topicstarter
@Rogier 007:
Bij alternate. Dat is een winkel in Ridderkerk. Je kunt echter ook via internet bestellen in dat is ie binnen 3 dagen keurig bij jou thuis. (www.alternate.nl)

Maar als ik het dus goed begrijp is er geen software waarmee je met zekerheid kunt achterhalen welke chip er in de kaart zit?
Hoe groot achten jullie de kans dat het toch een R420 is?
Wellicht interessant is ook dat mijn pc de GTO als een X800Pro herkent. (bij chipinfo in RivaTuner staat wél dat het om een X800GTO gaat

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 18:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is nooit software dat 100% zeker kan achterhalen welke chip je hebt.

...nouja, er is software, die heet 'inzicht' en draait op een vrij oude, vochtige grijze computer die we (hopelijk) allemaal zelf meedragen :+

Als je met zekerheid wilt weten, kijk op de fysieke chip zelf. Hij zit onder die grote koeler :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.