nVidia en S-ATA support?

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Nadat mijn windows systeempje voor de zoveelste keer gecrasht was (BSoD) en hij niet meer wilde booten, had ik besloten om over te gaan stappen op een Linux distro. Ik had met Debian al enige ervaring omdat ik wat dedicated boxen heb runnen met Debian er op.
Goed, ik heb dus Debian en SuSE(dvd) gedownload en gebrand, en wat mij nou veschrikkelijk irriteerde is dat bij beide distro's bij de installatie, mijn netwerk kaart(onboard nVidia prul op mijn A8N-SLI), en mijn s-ata schijf niet herkend werden.
Nu ben ik dus een hele tijd wezen googlen maar ik kwam alleen op mensen uit die precies hetzelfde probleem als mij hadden. Ik zou natuurlijk het liefst bij Debian blijven, vooral omdat ik dit al gewend ben en apt heerlijk vind werken :P , dus is er een manier om dit aan de praat te krijgen? Bijvoorbeeld om drivers zelf bij mn iso te zetten oid? Of is er een distro die WEL goede support heeft voor mijn hardware? Alvast bedankt ;)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 16:21
Heb je al gekeken bij de drivers van nvidia zelf.
Die hebben ook drivers voor linux.

• danslo
SpiriTNL schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:09:
Heb je al gekeken bij de drivers van nvidia zelf.
Die hebben ook drivers voor linux.
Hoe krijg ik die er bij mn CD op dan? Ik kan namelijk linux helemaal niet installeren omdat mn sata schijven gewoon niet gepakt worden...

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 16:21
Kijk dat maakt het verhaal anders.
Ik wist dus niet dat je helemaal niet kon installeren. Dat vermelde je niet in je openings post.

Ik ben zelf geen expert met linux dus ik hoop dat iemand anders kan helpen.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Fedora Core heeft ondersteuning voor S-ata (voor die van mij iig, NForce2)

• danslo
Oh vergeten te vertellen dat ik nForce 4 heb :P Misschien wel handig om te weten.. Weet niet of Fedora daar wel support voor heeft.

Verwijderd

Misschien helpt dit?

"Some older distributions do not have nForce3/4 IDE/SATA device IDs. This has the following consequences:

1. SATA controllers will not be available for OS installation. This can be worked around by using a driver disk during installation. NVIDIA currently provides driver disk images for the following distributions, downloadable via anonymous FTP:
"

http://download.nvidia.co...0-0306/KnownProblems.html

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb om Debian te installeren op de Nforce4-4x gekozen voor "linux26" bij het bootmenu en bij networking controller de "nvidia nforce networking controller" ofzoiets. Werkte perfect en ging gelijk goed door met DHCP om updates binnen te halen. Ik hoefde zelfs nog minder te doen dan in Windows.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• danslo
Hmmmm kan wel kloppen ja ik denk dat ik nog een redelijk oude versie van Debian heb gebruikt.. Zal ff de laatste branden dan.

• danslo
Ok, heb dus CD1 binary van de laatste stable versie van Debian gebrand.. Zelfde probleem, geen netwerk kaart gevonden, enige wat nog een beetje in de buurt komt is nForce 2 netwerk kaart maar beter wordt het er niet op :P Nog suggesties?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik had de DVD hier vandaan gehaald :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Ja, er zijn zeker SATA drivers voor de nForce 4 voor linux in de 2.6.x kernel. Gewoon even kernel compilen, bij SCSI drivers, low-level drivers selecteren en nForce 3/4 SATA drivers aanvinken, kernel recompilen en klaar.

• danslo
Heb al een testing iso gepakt van debian waar een nieuwere kernel op zat (die wel nForce 4 ondersteund), en dat werkt prima :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rainbowfox.com/temp/temp/Schermafdruk.png
Pagina: 1