Toon posts:

Lokale soort 'DPC' (op een LAN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
de meesten kennen wel DPC, Dutch Power Cows, en nog meer van die projecten dat dingen berekent worden met jouw idle cpu time. Je vormt zo infeite een soort van supercomputer.

Ik heb hier thuis ook nog 2 redelijke PC's , 2400+ en 2200+, en vaak doen die niet zoveel. Ik heb ook een laptop en die zou ik graag wat sneller willen laten werken. Bestaat er software die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld een andere PC (of allebei of nog meer) de laptop (gewoon een andere pc) mee helpt met 'rekenen'?

Dus gewoon een soort van DPC maar dan op een LAN. Ik heb wel gezocht en gevonden dat nog meer mensen zoiets wel wat leek, maar ben nog niet echt een specifiek programma tegengekomen. Bedankt.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Bedoel je met "wat sneller laten werken" dat je die 2 andere pc's cpu cycles wil gaan laten overnemen zodat programma's sneller uitgevoerd worden?
Zo ja dan moet ik je teleurstellen want deze vorm van distributed/grid computing bestaat nog niet.
Als je praat over bijvoorbeeld het coderen van DVD's of renderwerk dan heb je meer kans dat het gaat werken. Voor renderwerk hebben een aantal grote pakketten al plug-ins en custom oplossingen zodat het wel gaat werken.
Voor andere toepassingen (Excel, Matlab etc) zijn ook wel dingen te vinden maar dan moet je goed zoeken (en praktisch altijd betalen).

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens gezocht op Google naar 'distributed computing software' ? er is namelijk best veel te vinden. Ik verplaats ook even je topic van Windows Operating Systems naar Software Algemeen omdat het om software gaat, en niet om een onderdeel van Windows zelf :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters