Toon posts:

Vreemd Geheugengebruik "vsmon.exe"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuwe laptop. We hebben er onze eigen firewall op gezet: Zone Alarm Pro, met licentie. De Laptop werd naarmate hij langer aanstond steeds langzamer.
Ik dacht, laat ik eens kijken bij taakbeheer.
vsmon.exe, 690000kB geheugengebruik. Dit lijkt mij niet helemaal normaal, of anders niet helemaal te kloppen. Is hier wat tegen te doen? De andere pc's in dit huis draaien ook Zonealarm, en hier blijft vsmon.exe netjes op 21000kB geheugengebruik staan. Hoe lang de pc ook aanstaat.
Wat kan ik hieraan doen?

Bij voorbaat dank,

Eelke van den Bos

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je? Wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen? Misschien even nieuwere versie geïnstalleerd? Hier op GoT is het in ieder geval de bedoeling dat je dat vermeldt.

Daarnaast is een virusscanner of firewall geen onderdeel van het OS, dus verplaats ik je topic even naar Software Algemeen, waar we de configuratie van losse software bespreken. Neem daar nog even het stappenplan door, wat in Software Algemeen - Beleid te lezen is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Klopt, is foutje in ZoneAlarm, zoek maar eens naar 'memory leakage' 'memory bug' oid, dan vind je genoeg.
Was iets met sp2 + paar programma's dat dat ineens gebeurde.
Ik heb nu geen ZA meer, maar gewoon de Windows Firewall, werkt prima achter router.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl