Lage fps in games

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 09:22
Ik heb sinds vorige jaar juni een aardig game systeempje (zie specs).

Hier heb ik van de zomer en herfst gretig gebruik van gemaakt, maar de laatste maanden was het wat minder (speelde geen games meer op de pc door tijd gebrek).

Vorige week wilde ik weer eens gaan gamen, maar tot mijn grote verbazing draaien de games op hun oude instellingen (die ik al sinds de zomer gebruik) met zeer lage fps.

Spellen die in heb geprobeerd zijn: Counter-strike source en Call of duty 2.
Bij Call of duty 2 is het gewoon niet lekker spelen (zelfs als ik de eye candy uitzet loopt het nog bagger) en Counter-strike source heeft een stress test waarbij ik slechts 15 fps.

Ook heb ik 3dmark05 gedraaid waarbij ik wel 1100 punten haalde (voorheen was dat 3800 punten dacht ik). In systemdetails van 3dmark05 draait VGA mem op 1.0Ghz en VGA core op 9.7Mhz terwijl Rivatuner en Nvidia Monitor wel gewoon 500Mhz aangeven.

Dingen die ik al heb gedaan:
Nieuwe forceware geinstaleerd (81.98)
Gpu clock en mem op stock speed gezet (gebeurde toch na driver update, maar even zo gelaten).
Cpu clock speed op stock gezet (was overclocked naar ongeveer 2600mhz)
Memtest uitgevoerd (je weet het maar nooit)

Verder zijn de temps volgens mij wel oke:
GPU idle 35 graden stessed rond 45 graden
CPU idle 30 graden stressed 42 graden

In windows (xp, sp2) zelf heb ik eigenlijk niets van dit alles gemerkt. Ook films etc kijken op de pc ging ook pima.
Gek genoeg na het posten van dit bericht, ik start nog een Counter-strike source op en -> pc reboot direct. Later nog een keer geprobeerd en weer reboot de pc gelijk. Ook call of duty geeft hetzelfde effect de eerste keer dat ik het probeer op te starten. Maar nog veel vager; ik dacht geen spelletje? dan maar videotje kijken. Start mediaplayer open video -> pc reboot direct.
Nog een keer proberen en video draait voor 1 minuut en vervolgens krijg ik een blauw scherm.

Ik heb een vermoeden dat het de videokaart is omdat alle handelingen waarbij de pc reboot video materiaal of 3d materiaal bevat.

[ Voor 25% gewijzigd door Erik070 op 14-01-2006 17:17 . Reden: situatie is erger geworden ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:50
Na zo'n tijd zal je windows versie wel vervuild zijn ;)
Probeer windows opnieuw te instaleren :)

Graka ff in een andere pc testen, weet je gelijk of dat de boosdoener is

[ Voor 68% gewijzigd door Dubbel Fristie op 14-01-2006 20:40 ]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 09:22
pc is nu helemaal vaag aan het doen.

Reboot elke 5 minuten ofzo (soms sneller).
Reboot bij alle soorten handelingen (inclusief posten, 6de keer dat ik dit probeer, alle keren mislukt).

Windows heb ik 2 maanden geleden nog opnieuw geinstalleerd, ben een beetje bang om windows opnieuw te installeren met de gedachte dat het na 5 minuten fout kan lopen.

Ik heb helaas zo snel geen mogelijkheid om hardware te testen. Vrienden van me hebben allemaal oude systemen. Denk dat ik langs een pcboer ga met HD en videokaart.

Everest bevestigt net als 3dmark een core snelheid van 10Mhz.

[ Voor 57% gewijzigd door Erik070 op 15-01-2006 18:22 . Reden: nieuwe info ]

Verwijderd

Erik070 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:38:
pc is nu helemaal vaag aan het doen.

Reboot elke 5 minuten ofzo (soms sneller).
Reboot bij alle soorten handelingen (inclusief posten, 6de keer dat ik dit probeer, alle keren mislukt).

Windows heb ik 2 maanden geleden nog opnieuw geinstalleerd, ben een beetje bang om windows opnieuw te installeren met de gedachte dat het na 5 minuten fout kan lopen.

Ik heb helaas zo snel geen mogelijkheid om hardware te testen. Vrienden van me hebben allemaal oude systemen. Denk dat ik langs een pcboer ga met HD en videokaart.

Everest bevestigt net als 3dmark een core snelheid van 10Mhz.
Misschien is je voeding niet helemaal in orde. Daar kunnen de reboots van komen. Kan zijn dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt en daardoor de hoge klok niet haalt. Probeer eens een andere voeding erin. Ik heb al een keer meegemaakt dat de voeding niet deugde. Ik kreeg constant reboots tot het een keer knalde. Een condensator was ontploft. Heel m'n kamer vol rook dat uit de voeding kwam. Los van 't feit dat het vervelend is voor je PC kan het gevaarlijk zijn. En ik ben niet de enige. Dergelijke verhalen hoor ik ook van anderen. Voor een paar tientjes heb je een heel goede voeding. Misschien moet je dat proberen. Of laat anders je voeding even stresstesten.

Verwijderd

ja ik had ook lage fps effe nieuwe voeding erin en klaar game maar

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Hij heeft wel een Tagan voeding. Dat is niet de minste. Ook het aantal watt (480) ijkt mij ruim voldoende. Misschien wel een diee dat je die voeding even test in een andere PC net als de videokaart. Misschien kan je zo een van de twee uitsluiten.

Als je gelukt hebt zit er nog garantie op je voeding.

Specs

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Misschien is het die asetek waterchill die vaag doet, al gecontroleerd? usoms is een waterkoeler niet meer aan het werk door verstopping of iets dergelijks. Al gecheckt? mijn GF-FX5200 werkte eerst ook op 120 mhz doordat de casefan was stilgevallen ----> passief koelblok

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

je heb dus een fx 5200?
Pagina: 1