Toon posts:

Snelste soort remote desktop (VNC) programma.

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk de snelste remote desktop programma. Dus je PC (monitor muis keyboard) overnemen via internet of LAN?

Ik heb zelf ook redelijk wat geexperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat tot nu toe Radmin het snelste is. Maar weet iemand een snellere?
Ik heb ook gezocht en daar kwam vaak ook Radmin naar voren als snelste, maar misschien heb ik nog een belangrijke snelle over het hoofd gezien.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Hangt er vanaf voor welk OS. Als je Windows XP Professional draait (als host), kun je bijvoorbeeld het beste gebruik maken van Remote Desktop.

[ Voor 10% gewijzigd door Stamgastje op 14-01-2006 15:38 ]

• Ximinez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 12:13
NoMachine. Of het de snelste LAN remoting desktop oplossing is weet ik niet. Wel weet ik dat het over een basic ADSL zeer goed performed. Daarnaast wordt er van SSH gebruikt gemaakt en kun je elke client van een eigen key voorzien zodat het ook nog enigszins veilig blijft.

http://www.nomachine.com/

OpenSource server
http://freenx.berlios.de/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Zoals Stamgastje al meldt: remote desktop!

Waarschijnlijk niet de snelste, maar wel zeer performant, envoudig te configureren en stabiel!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:25
Het gaat er juist om welke het snelst is ;)

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:39

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik gebruik hier voor 3 machines ThightVNC, werkt uitstekend!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

LordNemesis schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:53:
Ik gebruik hier voor 3 machines ThightVNC, werkt uitstekend!
maar is het ook snel???

Greyh0und

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The_Stickie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:51:
Zoals Stamgastje al meldt: remote desktop!

Waarschijnlijk niet de snelste, maar wel zeer performant, envoudig te configureren en stabiel!
Ik ben persoonlijk nog nooit iets snellers tegengekomen dan Remote Desktop. VNC is sowieso verschrikkelijk traag, Radmin is inderdaad al beter maar Remote Desktop is bij mij nog onverslagen.

Ik beheer wel eens machines over brakke telefoonlijnen waar je al blij mag zijn met 14k4 verbindingen (totdat het gaat onweren :X ) en nog steeds is dat goed te doen met Remote Desktop.

[ Voor 4% gewijzigd door Maurits van Baerle op 14-01-2006 15:59 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Pagina: 1