Toon posts:

USB2 Als USB1 herkent + Internet-snelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een paar dagen geleden zijn pc geformateerd. En sinds hij windows XP Pro heeft geinstalleerd worden zijn USB2 poorten als USB1 herkent (volgens windows XP, hij krijgt zo'n ballonetje dat zegt "dit USB apparaat kan sneller werken"), dit had hij niet voordat hij had geformateerd.

Hij heeft windows volledig ge-update en drivers geinstalleerd.

Hij heeft de volgende pc:
AMD Athlon 64 3000+
Moederbord Eberly (GA-K8VM-P-NF) Ver 0.3
ATI Radeon 9200 (RV280SE) videokaart 128 MB DDR
512MB DDR PC3200

Meer informatie over zijn pc is hieronder te vinden:
http://support.packardbell.com/nl/mypc/?sernr=036349620058

Is er iemand die mij kan vertellen wat het probleem is?

EDIT : dat van dat Internet-probleem in de topic title >> Dat is opgelost, wilde ik hier ook in dit topic posten, maar heb ik niet gedaan. Dus ik heb de topic title veranderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:24:
Hij heeft windows volledig ge-update en drivers geinstalleerd.
Staat ook SP2 erop? Normaal zou met SP2 en de goede moederbord/chipset drivers USB2 snelheid goed moeten werken dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ja WinXP Service Pack 2 staat er ook op, dus dit is het niet... dat vroeg ik namelijk ook zelf eerst aan hem haha :P

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 15:29 ]

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-03 10:02
keb zoiets dergelijks ook gehad met mijn msi k8n neo en daar lag het aan de chipset drivers gewoon ff de oude verwijderen en ff de nieuwst downloaden op guru3d

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op de cd die je bij je mobo kreeg staan als het goed is de USB 2.0 drivers. Misschien moet je die even weer installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen door in winXP bij 'hardware' op nieuwe drivers voor USB zoeken te drukken (of iets wat hier in de buurt komt) :)

Bedankt voor de moeite :)
Pagina: 1